onsdag 18. mai 2011

plante i bøtter og spann

ja det gjør jeg hvert eneste år for og i det hele tatt ha plass til alt jeg skal ha plass til .... wooo hooo ...  og hver år må jeg ha noe nytt og plante oppi .... favorittene er jo disse gamle spannene jeg kjøpte på det gamle ritellet på Valen ...de er originalt gamle og utrolig flotte og  plante oppi.... det er faktisk rustet et fint hull i bunn på det også så det drenerer godt *ler'


Det er flere fordeler med å bruke kasser, bøtter og spann til plantedyrking. Plantestellet er enklere og mer oversiktlig synes jeg og du kan plassere dem akkurat der du vil for senere og forandre på det hele.Blomstene blir større og frodigere. Men pass på: det kan bli for varmt, spesielt i mørke bøtter.... Plantene er mer utsatt for tørke og har større behov for vanning. Tilgang på vann i nærheten er derfor nødvendig..... joda jeg snakker av egen lært erfaring *ler*   




Bare vær oppmerksom på at ikke alle planter er like lette å flytte på når de er utvokst... og de vokser fort.... ufattelig fort..... hvordan gjør du det ?  Hva planter du i ute ?


Ønsker deg og dine en fortreffelig flott dag i dag :o)

Klem fra Babsy


2 kommentarer:

  1. Gamle bøtter og kar er så herlige å plante i. Jeg har plantet i noen sinkbøtter, en sinkbalje og andre potter i år. Gleder meg til springen starter!

    SvarSlett
  2. Jeg elsker de gamle emaljerte spannene :)
    Nydelig!!!

    Det sto 2 stk her da vi flyttet inn og de er en stor favoritt :)

    Nyt deilige mai-dager.

    Klem fra Tove

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails