mandag 30. mai 2011

Bilderedigering

PSP heter mitt desidert favoritt programmet på pc min.... det er dette programmet jeg redigerer og danderer  bildene mine i , og selv om det til tider er dobbelt så mye arbeid og gjøre det så synes jeg det faktisk er kjempegøy også ....  ja og bare leke seg litt.... spennende og se hvor forskjellig et bilde blir bare med noen museklikk .....   her tok jeg et bilde, bare et eksempel...det knipset jeg i stuen nå nett .... helt vanlig bilde....


 Her har jeg laget bildet sort/hvitt og beholdt blomstene i lilla fargene...da ble bildet liksom bildet litt mer spennende synes jeg.... og så fokuserer det plutselig på blomstene og ikke det andre....



Her gjorde jeg det motsatte, her laget jeg bildet sort/hvitt men  beholdt rosetten i originalfargene sine...da flyttes plutselig fokuset over på den ikke sant vel ?


så laget jeg bildet helt sort/hvitt ... det synes jeg  fort kan bli litt kjedelig i lengden ... ser det er mange som liker og bruke dem  .. og det gjør jo bildet gammelt og romantisk og jeg  kunne jo laget litt duse kanter og gjerne en stripe  og to som om at bilder var gammelt og raknet/flysset i kanten men pytt sann ... ville bare vise hvor flott programmet PSP , eller Jasc paint shop pro som det egentlig heter, er :))




Ønsker deg og dine en fortreffelig flott dag i dag :o)

Klem fra Babsy


1 kommentar:

  1. Ja det er kjempemorro med bilderedigering!! Har nettopp skaffet meg et kjempeenkelt program som heter Photoscape.. greit å begynne med :)

    Klem :D

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails