mandag 6. juni 2011

gammelt bestikk


var så heldig og komme over dette hau gamle bestikket her ....  noen som kan fortelle meg litt om det.....  noen som har likt mon tro ??  Ifølge hun på butikken hvor jeg kjøpte det så var det fra tidlig på 1900 tallet !! 

de er utrolig flotte , jeg skal ha dem til dekor.... men hadde egentlig andre planer med dem , men er de så gamle som hun sier så vet jeg ikke om jeg tør "ødelegge" dem for det jeg hadde planer om .... hmmm ... 




 de har ufattelig lange knivblader og gaffel pigger... men bare tre pigger i hver gaffel .... Treskaftet er lite og nesten umulig og holde i for de som har litt store hender... de er nok beregnet på sånn som man holdt i bestikket i gamle dager ...pent med tre fingrer liksom... hmm, vanskelig og forklare hva jeg mener.... håper du forsto noe av det ...   blir hvertfall ufattelig glad for litt hjelp her....





Ønsker deg og dine en fortreffelig flott dag i dag :o)

Klem fra Babsy


1 kommentar:

  1. Så flott bestikket var da. Cutlery fra Sheffield har jeg mye av, men da med hvitt skaft. Jeg tror også at ditt er eldre. Fint var det uansett! Ha en fin uke og kos deg med nytt bestikk! :-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails