fredag 1. juli 2011

knall rosa peoner

jahh, skikkelig skarp rosa ble de i år, disse nydelig peonene mine ... det er litt merkelig men her varierer fargen på disse herlighetene fra år til år.... har du vært ute for det ??  Jeg tok inn en liten stilk den  ene dagen og da den kom ut i sin fulle prakt var den knallrosa... og ikke lys rosa som den var i fjor !!


men utrolig vakker..det er den og heldige er den ene her som fikk komme inn i varmen til meg for nå står hele busken der ute og henger med hodet...regntung og ødelagt av det harde kalde regnet....argh ....


 pytt sann .... hmm, den ser da ganske lys rosa ut den knuppen som gjenstår ...skal bli spennende og se .... men det kan da ikke komme flere forskjellige farger på en eneste stilk da...eller kan det det... ??


Forresten så er dette en litt spesiell og utrolig herlig vase fra Lisbeth Dahl , det var egentlig en såpe dispenser , men toppen ble ødelagt og da ende den opp her hos meg som en vakker vase :)))



Ønsker deg og dine en fortreffelig flott dag i dag :o)

Klem fra Babsy




4 kommentarer:

  1. Peoner er vakre uansett farge. Jeg har ikke vært ute for at de endrer farge. Hortensiaen gjør jo det........ jeg har mitt svare strev med å plassere plantestøttere rundt omkring i hagen. Med det regnet vi har hatt, må de støttes opp.
    Skjønn vase. Så beleilig at toppen knuste:-)
    ha en fin fredag!
    Klem,klem:-)

    SvarSlett
  2. Så fin :)
    2 av mine spratt ut idag og :)
    Akkurat samme farge som dine, men og samme farge som ifjor. Veit ikkje om dei forandrer farge...
    God helg! Hilsen Grete

    SvarSlett
  3. Nydelig peon. Jeg får trøste meg med pene bilder av blomster på blogger når sommeren lar vente på seg her i Trøndelag:)

    SvarSlett
  4. Jeg mener å ha hørt at noen planter skifter farge alt etter surhetsgraden i jorden/ sammensetningen i jordsmonnet. Min mor kjøpte en plante/ busk med oransje blomster da hun var på besøk her en gang. Hun plantet den hjemme på sørlandet, og da den blomstret neste år,kom det rødrosa blomster. Året etter var blomstene dyprøde, og det har de vært alle år i etterkant.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails