fredag 12. februar 2010

canon EOS 450D

I dag har jeg brukt litt tid på og se litt rundtomkring på en del interiør blogger,
 og må bare si med en gang at - du verden så utrolig flotte bilder mange av dere har.

Det vil jeg også ha og derfor startet utforskingen her hos meg i dag,
og nå har jeg altså endelig klart og nøste opp i hvorfor mine bilder er så utrolig dårlige,
 og deres er så utrolig flotte og skarpe og klare og fine og og og....

Jeg sitter nemlig for tiden med et pitte lite Canon ixus kamera, det er nok helt ok til familiebruk,
 men altså ikke til flotte blogg bilder ser jeg... så det er derfor bildene blir som de blir - sukk -
øverst på listen min nå står derfor et nytt flott og spennende kamera.

 Canon EOS 450D
Testvinneren fra TV 2 Hjelper deg
EOS 450D forener eksepsjonell ytelse og brukervennlighet i et lett og ergonomisk kamerahus.
Med 12,2 megapikslers CMOS-sensor får du høy nok oppløsning til utskrifter i plakatformat,
 og speilreflekskameraet tar opptil 3,5 bilder i sekundet i serier på opptil 53 store JPEG-bilder Vidvinkelen gir presis fokusering også for motiver som ikke er i sentrum.
Den klare 3,0” LCD-skjermen har høy oppløsning for sjekking av fokus og komposisjon,
samt 10x forstørrelse for ekstra detaljert visning.
DIGIC III-prosessoren har presis hvitbalanse og har også meget naturtro
og nøyaktig fargegjengivelse. 18-55mm IS-objektiv er inkludert.

Du kan kjøpe kamera rimelig her inne

eller

du kan lese mer om testen på dette flotte kamera her inne





- LOPPEMARKED -

Loppemarked dere, ja det er min største glede, jeg tråler gjennom absolutt alt som er der,
og jeg kommer alltid hjem igjen, med de utroligste skatter hver eneste gang ....
bla. disse flotte gamle bøkene... de ble jeg utrolig glad for....
jeg er veldig glad i gamle bruksbøker og jubler hver gang jeg kommer over noen av dem.

tok med et lite utdrag fra boken,
og bare for og illustrer hvor enkelt og greit det var "før i tiden"

Gleder meg skikkelig til og kunne prøve frem de gode gammeldagse oppskriftene i denne ja,

se her da  kanelwinerring, det hørtes da virkelig godt ut, eller hva sier du ?
men oppskriften er vist nokså gammel,  for  da jeg skulle google den for og finne et bilde,
ja  så fantes ikke engang ordet nei... du verden, dette kan derfor bli utrolig spennende og lage ja.



ja så denne boken da ...
 SÅ enkelt laget - ikke noen store flotte fristende bilder som blender oss,
 for hvordan maten egentlig vil smake og for ikke og snakke om hvordan den skal se ut...

nei her er det sort/hvitt og gode lette oppskrifter som gjelder,
ja så derfor tenkte jeg at i kveld skal jeg lage denne retten son heter favorittpanne.

Gleder meg allerede :o)
 



Vi liker og holde på de gamle tradisjonene ang matlaging her i huset,
så helt til sist i dag tar jeg med noen bilder jeg tok i romjulen her hjemme,
vi lager nemmelig hver jul slike gode gammeldagse juleflesk.

Det er virkelig en kunst og få den hel opp av formen  - dagen etter den er laget,
og så er det så utrolig klissete, men etter mange års trening er det blitt ganske så lett.
 

Så dynkes det hele i sukker og klippes i passe små biter ca 1x1 cm.
 


Dette er vist noe av det artigste minsten i huset vet om,
han starter tidlig i November han og maser - kortid skal me laga juleflesket mamma ??
Men godt er jo det for da er jeg viss på at denne tradisjonen i familien vår fortsetter videre.



Når de er ferdige blir de som her  - og du verden så søtt og godt det er.....de er virkelig holdbare,
 men her i huset får de liksom bein og fyke på ...vips ... så var de borte *ler*




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails