fredag 12. februar 2010

Gamle saker

 
I dag vil jeg blogge litt om det utrolig flotte sminke bordet,
 som min mor var så heldig og vinne budrunden på, nede på loppemarkedet her nede i sommer.

Hadde så utrolig lyst på det jeg også, men det ble for dumt og by mot min egen mor.
Alder på settet er det ingen som helt sikkert vet, men nydelig ... det er det uansett alder !!

Budet kom fort opp i noen tusen lapper da, men det var det verdt  !!

Hun fikk forresten tak i hele settet også, sminkebord med puff - en seng og en kommode og to nattbord.
ja for det finnes faktisk en kjempestor fordel med og bo i en så liten bygd som det vi gjør her ...
en finner veldig lett ut hvem som har levert inn hvilket og hva til den og den loppisen.

Kjempekjekt egentlig for da kan det gå som her,
mamma fant ut hvem som hadde levert inn dette flotte sminkebordet,
og så tok hun selv kontakt med vedkommende i etterkant, og fikk jammen meg kjøpt resten av settet også ...  til en utrolig rimelig penge og det beste av alt .... denne gangen UTEN budrunden ;o)
 
 
Mange flotte detaljer på det og det holder seg ganske fint i fargen,
den var noen små skader i ene kanten men det gjorde bare det hele mer sjarmerende.




Puffen er har et gammelt rosa trekk og det er like fint den dag i dag som den gang den var nytt.


Inni skuffen fant vi veldig overraskende, en nydelig børste og et like så nydelig speil,
de ligger nå oppå og er med på og gi dette sminkebordet er riktig inntrykk.




Nattbordene til settet var også utrolig artige, lange tynne bein og flotte detaljer.
Personlig ville jeg ha byttet ut hengslene på skuffene med litt mer nostalgiske knotter,
men dette er jo slik det var fra originalt så det bør vel nesten vises frem slik.

Engelen du ser på nattbordet er vel en av de XXX antall engler du finner i min mors hus,
der er det engler overalt, hun kan nemmelig ikke leve uten englene sine.






Og den nyeste Engelen hennes var dette flotte "klumpen" her som hun fant nede på Baronessa
 for noe dager siden, den er stor og den henger selvsagt på veggen på soverommet hennes.


Det siste jeg handlet der inne på Baronessa , var denne fine hvite & bokstaven ,
Har egentlig aldri hatt den stor forkjærligheten for disse bokstavene før,
 men nå plutselig fant jeg ut at joda - det vil jeg også ha....
og da ville jeg ha en B for Babsy og en Z for Zanny og selvsagt en & mellom..

men typisk, NÅ var de utsolgt for alt annet en denne & ... hmmm, ja ja ...
smører meg med det lille jeg har av tålmodighet og x fingrene for at de kommer inn i neste uke.



Engler ja,  jeg har jo en stor svakhet for dem jeg også, men da mer i form av gamle kort og plansjer,
men må jo vedgå at hennes lidenskap fort kan finne på og invadere mitt hjem også ...

det er liksom noe spesielt og fredfullt over engler ...  de vokter liksom over hjemmet på en herlig måte.



Ellers så har jeg jo vært på surfetur igjen jeg da ,
denne gangen fant jeg en kjempe flotte nettbutikk som heter MAXKOPP.
well ... fant den egentlig for noen uker siden da men jeg blogger den i dag jeg .

Der var det utrolig mye flotte hvite porselens saker , vel verd et besøk denne butikken også ja.
Rask levering var det også, under en uke fra jeg bestilte så var varene ankommet mitt hjem.

De selger mange fine hvite porselens saker i alle slags kvaliteter og fasonger.

Nå er  jo dette selvsagt ment for at en skal male  og dekorere dem selv ...
men jeg synes de var så utrolig flotte at jeg tror jeg vil ha dem hvite og fine som de var ja.

Disse søte musene falt jeg jo helt for da
- 6 sjarmerende hvite mus flyttet i dag inn i mitt hus...trall lall laaa


Og disse nydelige porselens foto rammene ...
nyyyydelig fline... tror ikke jeg vil male på dem nei.



Dette likte jeg veldig godt da, tror jeg må bestille enda en av den store krukken der,
ja for den var så utrolig mye finere i virkeligheten en det jeg først trodde.

Mulig at jeg finner ut at jeg vil brenne inn et nostalgisk bilde i fronten av dem,
må gruble litt først ... de var jo så fine når de var helt hvite også ... uff, nei dette ble ikke lett ...



Og se de søte baby skoene da, de skal jeg bestille flere av,
lager nok et par til hver av barna mine jeg , ja også et par til barnebarnet også.

Disse skal jeg male og dekorere, blir nok et nytt innlegg om akkurat det, når den tid kommer.




Hjemme hos meg er det overhode ikke noe design merker som råder.

 Jeg kjøper og dekorerer hjemmet mitt med de tingene som jeg synes er fint ,
uansett om jeg finner det på loppemarked - billigbutikker - fretex eller andre steder.

Dette søte te settet, fant jeg nede på Nille her nede til bare kr 198,-

Synes det var så rent og enkelt at jeg falt helt pladask for det jeg,
Det vil nemmelig passe perfekt til og servere te på, ute i paviljongen til sommeren.


Og i samme serien hadde de fløte mugge og sukkerbit kopp til bare kr 49,-


Da takker jeg for besøket min venn
Tant mon ami - à prendre soin de soi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails