fredag 12. februar 2010

Mitt skattkammer


I dag ble overveldet her hjemme, Jeg hadde jo ryddet i gutterommet ene dagen da vi malte så mye,
og da satte jeg noen av bøkene opp i tallerken hyllen der, men noen av dem bare la jeg tilsides.
 De tok jeg frem i dag og der fant jeg plutselig de to søte gamle FAVORITT bøkene fra min egen barndom.... Husker dere dem igjen selv også ?? Mitt skattkammer ... og joda ... du fant ut det ja ...
det er nok en smule derfor ja, at bloggen min ble døpt Mitt hvite skattkammer ja *smiler lurt*
 

Og denne sangen var jeg SÅ glad i .... og jeg kan ikke ha vært så gammel,
 men husker at min farmor alltid sang den til meg og etter henne så var det min mor som sang den.
ohhh .... datt helt tilbake igjen i barndomstiden min her jeg satt jeg nå ...


og denne reglen her, ja den kan jeg også huske enda .....
Tror jeg må begynne og leite iherdig etter resten av bøkene for her har jeg altså bare to igjen.
( var det 10 eller 12 det var mon tro )

Kjente at disse fikk jeg lyst og ha i samlingen min av gamle gode skatter.


Skatter ja, denne søte hvite vognene kjøpte jeg for en liten stund siden fra en god venninne,
jeg rett og slett falt pladask for den, men så er saken... hva skal jeg ha inni den ??

Blonder og volanger ? Sengetøy av lin stoffer ? En porselensdukke ? eller mulig en Tjorvendukke ??

Blir kjempeglad for forslag av dere - for jeg aner virkelig ikke hva som blir det peneste her ..




Så kan jo nevnes at jeg hadde besøk av barnebarnet noen dager her nå.

Så dermed måtte jeg jo plutselig rote litt rundt i den finurlige salgs-messe kassen min her ...
der fant jeg frem de søte koseklutene jeg laget her tidligere i sommer, hadde vist noen igjen enda.
var vist blitt helt tomt for de rosa da men den ene hvite... den gikk fint den vet du...

Vi har virkelig storkost oss og denne sangen har vi sunget fra hun kom til hun gikk,
vi synger og hun møø`er og Bæææ `er i vei for full hals.


Hva sier den…

Hva sier den kua som står i enga?  MØ, MØ

Og sauen som beiter i li? BÆÆÆ

Hva sier den grisen som står i bingen?  NØFF, NØFF

Og hanen som galer i sky?  KYKELIKY



Og jeg har jo selvsagt vært en tusletur på det verdensvide nettet i dag også,
og der kom jeg over denne utrolig flotte butikken, Du verden så mye lekkert på et sted.

Skulle ønske så innmari mye at denne butikken var her i mitt nærmiljø, men slik er det altså ikke,
du må nok helt til Sverige , men tro meg, inn hit er vel verd et besøk og to.... og tre ....

VITARUMMET

Den tavlen der skulle jeg gitt hva som helt for - rett og slett nydelig flott !!









Tant mon ami - à prendre soin de soi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails