fredag 12. februar 2010

maling av komode

 

Da var jeg ferdig og male noen av møblene til minsten i huset, ja jeg har virkelig fått det for meg denne gangen. Det ble jo bare en gang slik at da vi flyttet inn i nye huset så bare måtte alt være hvitt,
men minsten ville ikke ha hvite møbler, så de har han derfor fått beholde i den trehvite fargen enn så lenge.
Og tro meg - det har virkelig gått meg på nervene mer en en gang, klarer ikke trehvitt i det hele tatt jeg.

Men nå kom imidlertid gutten ene dagen og spurte så fint om ikke han kunne få det like hvitt og fint,
 som det vi hadde inni huset, på rommet sitt også!! Og da ble en "nostalgisk" mamma glad vet du.
Satte meg ned og hørte på hva han hadde og si og joda - han ville ha lyseblå vegger
og hvite møbler og så ville han ha en stor stilig klokke som jeg hadde.

Ok ..mamma Babsy satte i gang, fant ut at det var best og smi mens jernet var varmt ;o)

Nattbordet ble pusset og grunnet og påført to strøk med lady maling.



Og en så lenge så ble det seende slik ut, skal ned en tur på Baronessa her nede,
 og kjøpe fine knotter til og ha  i fronter, og klart de må være lyseblå som veggene hans skal bli :o)



Mulig disse som de hadde inne på Landstil .. hmm, får se hva jeg finner de neste dagene :o)

 

Så malte jeg bokhyllen hans, som jeg dessverre ikke hadde noe før bilde av,
den er et loppefunn jeg kom over for noen år siden og den var egentlig rød og blå av alle ting...

men nå ble den utrolig flott synes vi ( men ikke på den aprikosfargede veggen hans da )
Men som sagt de veggene hans, skal vi male lyseblå så snart vi får en ledige stund til det.
Og minsten ... ja han ble hoppende glad og kan nesten ikke vente til resten blir malt.


 

Hyller ja.. jeg får aldri nok av dem. Jeg har hyller overalt og det er det første jeg går etter på loppisene.
 Denne hyllen var det min stefar som laget, nå er jo han ikke lenger blant oss i denne verden,
så denne hyllen betyr jo noe helt spesielt for meg, på den henger jeg derfor ting som betyr noe for meg.



Og da jeg skulle blogge den hyllen kom jeg på dette flotte bildet jeg hadde liggende,
Selveste bildet kjøpte jeg på brukt butikken i Uskedalen - det er ikke så gammelt - er nok reproduksjon ja,
men rammen var et gammel ting jeg fant på et loppis - den er skikkelig slitt og full av patina.
Bildet som var inni tok jeg ut da jeg følte det feil og ha en fremmed sitt fotografi på veggen her,
men bak på bildet ( av en staselig mann ) sto datoen 1893 !!!

Så den er en skatt i mitt hjem, og de fleste kommenterer hvor nydelig den egentlig er.
Det er jo nesten så jeg ikke skulle blogget den før jeg fikk tak i et skikkelig kamera,
 og kunne ta bilder som ytet rammen rettferdighet. ja ja , pytt sann .





Jah, så var jeg jo selvsagt ute på surfetur i dag også jeg ,
og der kom jeg over enda en flott nettbutikk jeg ikke hadde sett før.
DER var det mye flott, tror jeg skal ta meg en liten runde til der inne.

har du ikke sett den før ? Den er virkelig verd et besøk den heter :


dette skiltet falt jeg pladask for, det var så utrolig fint - eller hva synes du ?


Og denne søte hvite gyngehesten da - er det mulig og være så fiiiine ??


Og denne madonnaen ble jeg helt mo knærne av,
DEN skal jeg inn og bestille med en gang, trenger ikke betenkningstid  i det hele tatt.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails