fredag 12. februar 2010

Strykemerker


Ja i dag tenkte jeg at jeg skulle blogge litt om Strykemerker,
om hva du trenger for og lage dem og hva de brukes til - det er jo blitt så i vinden i det siste.
Det finnes jo nesten i hvert nostalgiske hjem jeg har vært på besøk i hvertfall,
 og joda mitt hjem inkludert ja  - totalt hektet på dem jeg også.

Jeg lager strykemerkene selv her hjemme og det er faktisk ikke vanskelig i det hele tatt,
du trenger strykeark som du enkelt kan bestille online på for eks. Clas Ohlson.

Du trenger en god  skriver og mye blekk til den ( pga. bilde kvaliteten )

Så trenger du et redigerings program, jeg bruker Jasc Paint shop pro ( bare til og google det )

Så bare leker jeg meg litt i redigerings programmet og finner/lager et motiv som jeg liker.

Bare HUSK og speilvende bilder med tekst på før du printer dem ut,
ellers kommer skriften feil vei siden arket blir lagt "opp/ned" nåe en skal stryke det på.
Og husk : arket skal ligge med bildet ned mot stoffet du skal stryke det på !!!

og joda... jeg har trødd i den fellen selv noen ganger før jeg lærte det ja *ler*


Her er et eksempel på et bilde jeg har laget, som nå er klart til og printes ut,
det har jeg laget av mange mange små bilder/kort som jeg har samlet på i mange år nå.



Bilder som foreksempel disse her :O)



Jeg bruker strykemerkene på saker og ting som jeg lager selv,
Jeg rett og slett ELSKER og sitte foran symaskinen og produsere ting både privat og for salg.
For utenom min brennende interiør interesse, så er jeg hobbydame på min hals !!!

Jeg reiser mye på messer og møter andre og blir inspirert og oppdatert ... kjempekjekt.

Beklager dårlige bilder , men de er gamle og derfor tatt met et haugammelt kamera...

Her har jeg laget lavendel kremmerhus i hvit Lin med blonder på,
 og så har jeg strøket på et gammelt nostalgisk bilde,
disse strykemerkene følte jeg at passet til akkurat disse kremmerhusene.




Her har jeg laget en lyspose i Hvit lin stoff som ble dekorert med blonder,
 og her laget jeg en liten tekst og et strykemerke som passet på den.



Her har jeg laget en ting og tang pose i Toilee stoff,
 og den er også dekorert med blonder og strykemerke som jeg følte passet godt til akkurat den.



Te lys pose i hvit lin med blonder og passende strykemerke.






Ting og tang pose i Engelsk rose stoffer med blonder og passende strykemerke.




Lavendel hjerter som er fylt med med ekte lavendel ,
og selvsagt henger det en ekte lavendelkvast i kanten festet med blonde.
Strykemerket valgte jeg ut som passende for akkurat dette hjertet.



Ja det var litt oppdatering fra meg og mitt hjem i dag min venn.
Da takker jeg så mye for besøket og ønsker deg hjertelig velkommen tilbake.




1 kommentar:

  1. Heei=)

    Du vet ikke tilfeldigvis hvordan man kan lage strykemerker med sitt eget navn? For har lyst til å ha navnet mitt på undersiden av armen på en blazer jakke! For har tenkt å designe noen egne klær:)

    Mvh

    Charlotte B.B

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails