søndag 4. mars 2012

Søndag og kosedag

Ja endelig ble det Søndag og jeg kan tenne lys og sette meg ned i sofakroken med en deilig kopp rykende varm Kusmi te :)))  Ja for hele uken har jeg jobbet fulltid på  jobben , samt fulltid med mine hobbyaktiviteter , for og få de ferdige til marknaden,  for ikke og snakke om oppussing i leiligheten ... puhh.... så dagen i dag var hjertelig velkommen til meg :))

Nå hadde jeg altså planlagt og bare ligge henslengt i sofaen og bare nyte freden og roen ... jeg har tent lys overalt og kjenner litt på at det faktisk er beroligende og sitte og stirre inn i et lys og ikke gjøre på noen verden sting ...  bare drømme seg litt vekk fra hele verden en kort stund..  sukk ... livet er herlig dere.....

*drømme-drømme*



Og midt i denne herlige kosestunden får jeg det altså for meg , barnebarnet skulle jammen meg hatt en ny nostalgisk sommerkjole ...hmm, jeg har jo faktisk noe flott kremhvitt garn oppe på hobbyrommet da... hmm, DUO garnet , som da er en herlig blanding av merinoull og bomull ...hmm... ok slutt på freden ...........

............. og joda Babsy er snart ferdig med bolen på kjolen ...den blir akkurat så romantisk og fin som det jeg ville ha den til og bli, hmm.. men hvordan skal jeg dekorere den...grubler, blonder ... heklekant..hmm ...




 forresten mens jeg satt her og strikket på kjolen og lurte på hvordan dekorere den , så kom jeg på at de gamle vinduene jeg har stående mulig hadde gjort seg ufattelig godt med blonder og wallstickers på ..hmm, det bare må jeg teste ut.....  ja for det er jo lenge til sommeren så kjolen har jeg jo god tid på og strikke den enda.... løper for og se på vinduet om det er stort nok til planen jeg har... det er det jammen meg , tror jeg nett skal opp og se om den blonden som er litt kitt i fargen passer i vinduene på vinduet uten og bli for stor.... løper opp på hobbyrommet........ hmm, men se : der ligger jo flere påske egg ...mulig jeg skal ta og male de også  hvite og dekorere dem litt siden jeg solgte unna alle de andre jeg hadde laget på markedet i går  ...hmm ... det tror jeg at jeg gjør .....  jahh.... og sånn fortsetter tydeligvis dagen i dag ..... min deilige avslappende drømme dag som jeg hadde ventet på i over en uke nå .....

...... hææ ? slappe av sa du ??  Søndag , fred og ro og mange brennende lys... joda det gikk hvertfall et lys opp for meg her jeg satt ...men si meg,  hvorfor sitter jeg her og blogger nå , jeg som skulle male påske egg ..


*ler litt av meg selv*



Ønsker dere alle sammen en flotte og avslappende Søndag :))

klem fra ho Babsy

6 kommentarer:

  1. eg ble så lattermild da eg leste innlegget ditt i dag.du skriver så ekte og godt at jeg kan se deg for meg der du svinser rundt.men det jeg lurte på var hvor kjøper man påske egg for å dekorere på.kos deg masse med hobbyene dine.klem fra trøndelag

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på deg , ja slik er det når man ikke har ro i baken *ler*

      hmm, påskeegg kjøper jeg på Nille faktisk , helt vanlige papp egg med motiver på ... og så maler jeg dem hvite med Baronessa interiørmaling, ja for den tørrer på en time og man får to strøk på eggene på veldig kort til og så blir den så matt og fin og dekorere dem på etterpå :)) Bilder av eggene kommer imorgen i bloggen om du vil se hvordan de ble :))

      Mange gode Søndagsklemmer sendes oppover til deg og dine :))

      Slett
  2. Herlig søndag! Du er flink å skrive, skape og blogge! Det er myyye godt i kreativitet, og like god måte å slappe av på som å ha ligge-på-sofaen dag ;-)
    Koooose deg masse!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det , var utrolig hyggelig sagt :)))

      En stor og god Søndagsklem er hvertfall sendt avgårde til deg og dine :)))

      Slett
  3. Godt å ha ein avslapningsdag. Men som regel vert dei ein iderik dag, så ein plutseleg ser kva ein kan gjere ja.

    Ha ein fin og roleg søndag. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja det er godt og nå etter middagen hom amma så blir det nok sofaen ja ... Guri så mett man ble *ler* så får eggene og kjolen og alt det andre bare vente .... tror jeg .... *klem*

      Slett

Related Posts with Thumbnails