tirsdag 4. januar 2011

levende lys i mørket


Levende lys blir flittig brukt i mitt hjem vinteren gjennom. Og akkurat som at levende lys skaper en helt spesiell stemning i det virkelige liv, skaper det også stemning på bilder. Lyset fra et stearinlys har nemlig en helt unik kvalitet. Det er mykt og varmt og jeg blir rett og slett i godt og avslappet humør av og ha dem rundt meg .... her hjemme hos meg brennes det lys utenfor hver eneste dag ....



og er det snø er stemningen nesten trolsk synes jeg .....  varmen fra lyset sammen med kulden rundtomkring det ....kan nesten drømme seg vekk av det hele .....   tror jeg tar meg en tur ut med minsten og lager noen flere snølykter.....  det er snø , det er vinter og det nye aret er til nå bare helt fantastisk flott :o)))


så bare måtte jeg  klippe - klippe for sikkerhetens skyld :

- Med litt mer omtanke rundt bruken av åpen ild og jevnlig kontroll av brannslukningsutstyr og røykvarslere, kunne mange av brannene vært unngått, mener fagsjef Ronny Tande ved If Sikkerhetssenter. Han synes det er paradoksalt at stearinlys på juletreet er blitt trendy igjen, samtidig som de fleste er klar over brannfaren ved åpen flamme. – Julepynt som brukes sammen med levende lys kan føre til mange branner også denne jula. Generelt er det blitt mer nostalgi i juledekorasjonene de siste årene, med et høyforbruk av stearinlys, og det øker brannfaren, sier Tande.




GODT NYTTÅR  2011
Jeg setter  kjempestor pris på en hyggelig kommentar min venn.

Klem fra Babsy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails