mandag 26. april 2010

Tippemat


Ja du leste riktig, dette er Tippemat og det er jeg vokst opp med, har du hørt om det før mon tro ?? Det er utrolig godt og lage når en er litt sulten og særlig da vist det er surt og kaldt ute og en trenger og få litt varme tilbake i kroppen igjen. Dette laget mamma til oss da vi var små og jeg laget det til mine barn .... jeg håper denne tradisonen vil fortsette .... hvordan jeg lager det sier du ?? Så enkelt som :

Litt gammelt brød rives opp i biter, legg det i en panne med tykk bunn, hell over rikelig med melk og tilsett litt sukker, la det koke opp og trekk det til saides og la det trekke noen minutter. Server det på fat og strø gjerne litt mer sukker over i etterkant. Det høres ikke godt ut men tro meg det ER det  :o)


Jeg vil forresten bare si at om jeg  forsvinner en stund fra nettet, så  er det fordi at jeg har litt problemer med dette skjermkortet mitt, kan ta noen dager, veldig fort noen uker og få nytt... typisk min flaks så tar det laaaang tid ja....  Så vist mitt krasjer helt i mellomtiden ( det synger på siste verset her nå nemmelig )  så er jeg uten data en stund...argh.... håper for alt i verden at det ikke skjer da men en vet jo aldri...

 
Nå er det ikke lenge igjen til jeg trekker en vinner... datoen er jo satt til den 01.05.10, så det nærmer seg nå .... vil du være med er det fortsatt mulgihet og melde seg på her inne.


Jeg setter kjempestor pris på en hyggelig kommentar min venn.

Klem fra Babsy


2 kommentarer:

  1. Du og desse dataene dine som kræsjer. *rister på hodet* hehe
    Du må få deg ei skikkeleg maskin jente.

    Nydeleg den blomepotta du viser, kor har du kjøpt den?
    Kjem no ein liten tur for å få kaffe i morra eg.

    SvarSlett
  2. Godt kjent med tippemat, men under et annet navn. Kinnenrød. Melk og brød gjør kinnen rød står det på en brødfjøl bestefar laget. Derav navnet og ja, godt er det.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails