søndag 7. august 2011

Tur i Steinparken

Christina og Nina Alexandra , meg og patrick fant plutselig ut at en tur til Steinparken i Rosendal kunne være spennende, var en stund siden sist vi var der og siden det var sol og sommer så tok vi og laget oss nistepakker og drog avgårde :)))



det er klart at det finnes mange store og spesielle steiner der inne, er jo en steinpark ( dahh )  ... men du verden så idyllisk de har laget det med bekker i\og små dammer blant de gruslagte stiene.... var en skikkelig trolsk stemning over det hele ...for dere som ikke allerede har vært der så anbefaler jeg turen på det sterkeste :))



og flotte brusende elver var laget flott til i demninger og jammen fantes det ikke gode gammeldagse båter og låne der også .....  det er alle disse små detaljene som jeg synes er så ufattelig herlige , det høres liksom så kjedelig ut med steinpark ....   men tro meg...det er verd turen :)


dette falt skikkelig i smak hos søte barnebarnet mitt Nina Alexandra :)

men joda, det er jo en steinpark, en park av og om steiner .... så det finnes mange , mange av dem og de er vakre og spesielle... noen er polerte og noen naturlige og noen bare har liksom ligget der siden forroge århundre liksom ;)) 

så klart jeg måtte ta noen hundre bilder, men jeg kan da ikke blogge alt det vet jeg...puhh....legger derfor inn de mest fornuftige jeg i dag :)


 Noen steiner er laget som en hest , og polert utrolig glatt og fin ... så da fant man ut at man måtte jo prøvesitte den ;)


herlige sjarmtrollet til mormor Babsy måtte jo prøvesitte hver eneste stein.....




Røde steiner som plutselig bare står der ... liksom helt tilfeldig er jo stilig da dere....

 og noen steiner er jo ufattelig bra for dem som ble sliten av og vandre rundt, og bare vil slappe av noen minutter ....... godt det er laget en stein for hver eneste anledning da dere  *ler*



 idylliske tjern og dammer.... sukk ...blir ikke lenge til jeg skal inn der gjen nei .... og neste gang tar jeg med fotostativet for her skal det produseres vakre og trolske bilder vet jeg :)))






Ønsker deg og dine en fortreffelig flott dag i dag :o)

Klem fra Babsy



5 kommentarer:

  1. Hei hei og takk for hyggelig hilsen. Jammen var det kjekt å høre fra deg igjen etter en lang bloggpause fra min side:-))
    Her sier jeg bare oi oi oi...for en idyllisk park å vandre i! Her hadde vi også trivst utrolig godt, så mye fint å se. Fantastiske bilder du har tatt av en herlig familie;-)) Hvor i verden ligger denne parken? Sånn i tilfelle vi skulle være på de kanter en gang i livet;-)
    Ha en flott dag videre og kos dere masse!
    Stor klem

    SvarSlett
  2. Hei! Kor i Rosendal ligger denne parken? Då eg var i prakss både i Uskedalen og på Valen kan eg ikkje sei at eg husker å ha høyrt noko om den. Mens Baroniet derimot.. Er alt for lenge sidan eg var der :)

    Ha ein flott søndag!

    Klem

    SvarSlett
  3. Hm, en steinpark har jeg faktisk aldri hørt om en gang, men dette så fristende ut.

    Her hos meg regner det så fælt i dag at vi ikke orker å komme oss ut.
    En dårlig unnskyldning for å kose seg inne med film og bøker m.a.o!

    Klem

    SvarSlett
  4. Herlige unger!!!
    Deilig med uteliv,og samle inntrykk og minner!!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  5. Så ut som en aldeles herlig park ღ
    Jeg har ikke hørt om denne før, så
    det var kjekt å både se og høre om
    Kan tenke meg både stor og små hadde
    en kjempeflott dag, herlige motiver
    og bilder... Ønsker deg en flott uke
    som kommer, klem fra Mette

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails