søndag 30. mai 2010

Loppefunn i dag også ...


Ja i dag var det Loppis nede på barneskolen her nede og jeg og min mor var selvsagt i køen i god tid  .... vi ler litt av det egentlig når vi står der og ser på  hvem som kommer ... ja for det blir jo til at en prater litt og blir litt kjent med alle som går "fast" på loppis...  det blir liksom litt sånn, ja ja..du er  her i dag du også ja, håper på og finne noen skatter denne gangen også ....

Det er nesten så en reagerer når  "noen" ikke er der denne gangen ... Det blir liksom litt sånn - Guri meg ... er ikke XX her i dag, er hun blitt syk muligens ? Hun pleier da være tilstede hver gang ...bla.bla og bla....  men du verden så koselig det er ...  skrotnisse foreningen  *ler*

I dag klarte jeg igjen og fylle bilen ja.... men blogge det hele nei det kan jeg ikke gjøre...du verden for et langt og kjedelig innlegg det hadde blitt. men klart jeg fant meg noen flere blonder og jaggu fant jeg ikke en hvit og fin salmebok/nye testamentet til kr 5,- .... neida den er ikke gammel, men du vet hvordan det er ...  den er jo hvit !!





Og denne flotte og staselige damen her, ja henne forelsket jeg meg i ...  så hun fikk flytte rett inn i vinduskarmen min her hjemme... og prisen for denne herligheten var kun kr : 3,- !!




Så ble det som det bli hver eneste gang  litt fornyelse i det gamle kjøkken dill dallet, ja  for jeg liker og ha det som dekor, så grubler jeg på om det skal få være slitt og brukt eller om jeg skal stelle det og pusse det litt..  eller ..... hmmm, hva ville du gjort med det ?




ja jeg fant mange flotte skatter i dag, i form av gamle formstøpte vaser og krukker og mange flotte gamle brettspill,  jeg fant en nydelig dukke på over 60 cm ..... og mange flotte gamle skåler .... jeg fant haugevis med gamle bilderammer, noen i tre med utskjæringer og noen i messing i rosett mønster - selvsagt blogger  før og etterbilder når de sprayes hvite vet du :o)

Så fant jeg dette søte settet til bare kr 50,- for hele settet .... dette skal barnebarnet mitt ha når hun kommer til mormor på sommeren. Her skal det serveres både boller og brus ja :o)





Jeg setter kjempestor pris på en hyggelig kommentar min venn.

Klem fra Babsy

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med flott funn! Jeg hadde helt klart pusset og stelt den klipetingen(?) som er på bildet med egg deleren.

    SvarSlett
  2. Vårkjæreminne (Omphalodes verna;)
    er navnet på den søte planten med blå blomster, som du hadde bilde av.

    Kjekt å høre om og se "Loppene dine".Skatter! Fine skatter.

    Ha ein fin dag!

    Klem fra Mira.

    SvarSlett
  3. Eg hadde pussa den "snittespaden".
    Eg pussa dei to lysestakene eg kjøpte meg. Dei vart kjempefine.

    Ha ein fin søndag. :)

    SvarSlett
  4. så søte de var :):) chsitina

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails