torsdag 13. april 2017

Påske feiring ??








No e da Påske, no ska me laga god mat og reisa på fjellet og stå på ski og kooosa oss med grill og appelsiner og kvikklunsj sjokolande  - så ska me samla familien te komma eta deilige lammalår te middag ...jepp  - hørres ut som om at det er DET som er påske ...well - ikke her hos oss e da sånn - for ka med budskapet, e da nåken av dåke  som egentlig veit ka påsken handla om ??  veit dåke egentlig koffor me faktisk feira påsken ??  eg vett .....



Denna høytio feires te minne om  Jusus siste nattverd - viste dåkker det ?
hans korsfestelse og  lidelse, hans død og oppstandelse som då ifølge evangeliene i Bibelen faktisk fant sted under den jødiske påskefeiringen pesach i Jerusalem ...  utenom for sjølvaste  påsken så markeres jo fastetiden og den stille uke ....stille uken faktisk .... og etter påskesøndag kommer påsketiden, som varer fram til pinse.... akkurat sånn er det.... og selvsagt kan me feira påske på fjellet fordi om men eg føle at da egentlige budskapet faktisk e glemt .... nett so me julo - da handla om dekor og julegave meir en budskapet føle eg ...og joda eg e i samme båsen som dåke ....eg innrømme det ....






Eg pynte lite eller ikke til påske, men litt gule duka og påskeliljer blir det jo - og ungane fekk jo påske egg når dei va mindre då ... lammelår har eg forrsten og handla inn ( mest fordi da va på tilbud på kiwi te kun 50,- pr kilo )  ellers er påsken for meg nåke eg egentlig ikke feire så mye utad - bruka da som ei fritid for refleksjon eg  - ser på da som ekstra  fridaga kor eg kan pleia meg sjøl littegranne aller mest  mentalt ...va mest før når eg jobba då ( saaavne jobba )  for du vett, - nett no trør eg jo heima og e sjuuuukt lei av det kan eg sei.... men no e da  ikke lenge til eg skal inn igjen på Haukeland no - glede meg sinnsjukt masse, for eg holde på og bli galen i halen av og trø heima her - snart tom for kreativiteta og ta meg til og jo ....men kan jo  blogga då..haha








vanligvis e eg jo full fart heila tio, kan ikke sitta i ro - e jo et mirakel at eg faktisk klare strikka dessa store prosjekto mine for då må eg sitta heilt roligt og bare se på pc skjermen og tella så eg ser man med ljåen her ....offf, men merkelig nok - når eg strikke så holde ADHD se gvekke  - DÅ får eg fred faktisk ... går inn i ein slangt strikkeverden eg då ..hahah...men andre daga igjen når eg ligge strak ut med migrene eller at kroppen e totalt komplett ferdig etter et par sånne iherdige ADHD anfall...der e heilt låst fast i sofaen dei neste dagane  - det e det ikke mange som ser ... det e ikke akkurat det eg like hyla høgast om nemligt - da e for meg litt "privat" faktisk ....





hmm - offfdå, nå spora eg av her  *typisk meg*  hvertfall - her feira me påske med tanka om ka da egentlig handla om fremfor og reisa på fjellet og sola seg og stå på ski og alt da der, men rett ska vera rett i fjor ...eller va da for 2 år sio så fekk eg ein ide om at NO skulle eg testa detta som alle sa va så knallbra  - nemlig fjellet - eg kjøpte snowboards te både meg og Paddy og planlagte tur te fjellet til påsken.....  men påsken kom den og regnet har aldri vore våtare en da va da året og då glemte me heile driten - koste oss heim aistedenfor me då ...som me pleie faktisk ....

og joooda - snowboardene står her endo dei *ubrukte*  og jepp - da regna kattunga denna påsken og .... og kem gidde DÅ pakka bile full og dra på fjellet  - ikke me ghvertfall ...offf nopp, nei vett du ka - takka meg te fyr i peisen og goe mat her heima då ja <3 br="">






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails