torsdag 10. november 2011

små spurver

ja nå er jo vinteren på trappene og det er på tide og starte og tenke på småfuglene , noen av dere har nok tenkt på dem lenge allerede, men jeg innrømmer at jeg er litt treg i år...sukk .... men nå skal jeg ta meg sammen og lage noen herlige gode matretter til de søte små som pleier besøke oss her :))



 Jeg pleier lage slike maisballer i pappbeger jeg da, smelter litt delfiafett og fyller inn med solsikke frø og havregryn og nøtter...og i år blir det også noen eple biter og rosinbiter inne, fikk tipset av en god venninne så det skal jeg teste ut her også :)) Jeg legger en snor oppi også og når det har stivnet tar jeg pappbegeret av og vips så har man en helgende godbit til de søte fuglene våre :)))


Her er den som minsten min laget på speideren i fjor :))



men husk at om du først begynner og mate dem så må du fortsette , for fuglene kommer igjen til de stedene de får mat :))) 




Ønsker deg og dine en fortreffelig flott dag i dag :o)

Klem fra Babsy


3 kommentarer:

  1. Så flott!! Slik hjemmelagd vil jeg prøve å lage. Så jo mye bedre ut, enn de ferdige! :) Takk for tipset :)

    Nydlige de småfuglene du viser bilder av. Fine på pynt :)

    Klem fra Malin

    SvarSlett
  2. Minstegutten her elsker å mate fuglene, så dette var et godt tips! Fin kveld til deg også!:)

    SvarSlett
  3. Lurt!
    Håper du legger ut bilder av det du lager i år da? :)
    Jeg ser for meg at jeg kanskje kan forme noe fint med kakemennformene mine.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails