søndag 27. november 2011

første søndag i advent






Nå tenner vi det første lys,
alene må det stå.
Vi venter på det lille barn,
som i en krybbe lå.



 I år ble jeg litt utradisjonell hva meg selv angår, jeg pleier da alltid ha høge lys til advent, men da vi fikk inn disse NYDELIGE advent kubbe lysene med de vakreste bilder og tekster på da smeltet jeg fullstendig her jeg satt vet du ...sukk ...  Og siden dette er lys lykter så satte jeg te lys oppi dem for og bevare den fra år til år og når te lyset er brent ut , ja så er jo første søndagen i advent også over :))) 







HISTORIEN OM DE FIRE ADVENT LYSENE

Fire lys brant på adventskransen. Det var helt stille, så stille at man kunne høre lysene snakke til hverandre.

Det første lyset sa: "Mitt navn er fred. Jeg skinner klart, men menneskene vil ikke ha fred, de vil ikke ha meg." Lyset ble mindre og mindre, til slutt sluknet det helt.
...
Det andre lyset sa: "Mitt navn er tro. Men jeg er blitt overflødig. Menneskene vil ikke vite av gud lenger. Det er meningsløst at jeg brenner." Så sluknet det andre lyset.

Bedrøvet og med lav stemme sa det tredje lyset: "Mitt navn er kjærlighet. Jeg eier ikke lenger kraften til å brenne. Menneskene overser meg. De ser bare seg selv og ikke de andre som de skulle elske." Også det tredje lyset sluknet.

Et barn kom inn i rommet, så på lysene og sa: "Dere skal da lyse og ikke slukne", med øyne fulle av tårer. Da hørtes plutselig stemmen til det fjerde lyset: "Vær ikke redd! Så lenge jeg brenner, kan vi tenne de andre lysene igjen. Mitt navn er håp."

Og barnet tok en flamme fra håpets lys med en fyrstikk og tente alle de andre lysene igjen..


 Du får fortsatt kjøpt dem nede på butikken vår Baronessa på Husnes,
de har en skikkelig hyggelig pris også kun kr 89,- pr stykk :)))






Ønsker deg og dine en herlig og flott adventstid :o)

Klem fra Babsy



5 kommentarer:

  1. Så genialt, og for noen fine lyslykter!!!
    Ble kubbelys her også i år, første gangen jeg ikke har lange lilla lys :)

    Ha en strålende kveld!

    SvarSlett
  2. De var veldig fine!
    Håper söstern min har sett de!!
    Ha en fin uke!
    Klem Irene

    SvarSlett
  3. Herlige adventslys!
    God advent og førjulstid til deg Betsy!
    Klem Silje

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails