onsdag 17. august 2011

sol sol kom til meg


Sol, sol kom igjen,
solen er min beste venn.
Vekk med skyer, paraplyer,
hold nå opp å regne.

Sol, sol kom igjen,
solen er min beste venn.
Varm meg her, og varm meg der,
og varm meg alle steder

jeg ble så ufattelig godt humør av den idelige solen  som har vært de siste dagene her .... den har virkelig vist seg fra skyfri himmel og jeg har nøøøte hver enste solstråle.....  litt dumt at sommeren kom så sent da,  men får se det positive i at alt jeg gjør nå er grunnleggende til neste sommer :)))  men nå var det vist over for denne gangen .....igjen .....


 ja det kan jo hende at sommeren holder seg her vist jeg nynner litt på denne herlige barnesangen..... er jo lov og prøve , men tror nok man må vente helt til neste år jeg .... hmm, får vel begynne og tenke på og glede seg til vinteren og snøen..... har jo sin sjarme den også ...eller hva.....


Det er kaldt i januar, snø og is i februar
mars er heller ikke mild, men det lysner i april.
Mai er måneden da vi sår, i juni alt i blomstring står.
I juli tar vi høyet inn, i august står korn i bind.
I September bær på busk, i oktober regn og dusk
I november kommer sne, i desember juletre.



se, regndråper faller fra skyen ned,
tippe tapp tapp tapp
tippe, tapp tapp tapp.
Og skyen den seiler så glad av sted.
Tippe tapp tapp tapp
tippe tapp tapp tapp.
Og blomstene strekker seg opp på tå,
tippe tapp tapp tapp
tippe tapp tapp tapp.
Litt regn er det sannelig godt å få
tippe tapp tapp tapp
tippe tapp tapp tapp.



Ønsker deg og dine en fortreffelig flott dag i dag :o)

Klem fra Babsy

1 kommentar:

  1. Nydelig barnesang, skal nok nynne litt på den. Der går nok desverre mot høst, men den kan jo bli fin.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails