søndag 14. august 2011

nelliker

Før var jeg veldig på og kjøpe med hjem nelliker, men så gled det liksom over til tulipaner og roser .... hmm, og jeg aner ikke hvorfor.... vist er de vakre de også ...ja tulipanene og rosenen ... men ikke noe er som herlig duftene nelliker ..faktisk.... så nå derimot,  har jeg funnet tilbake til denne flotte og velduftende blomsten...og du verden så flott den kvasten med hvite og rosa gjorde seg i det siste loppefunnet mitt :))  Isblått og hvitt passer utrolig godt sammen med rosa også :)) Mulig jeg er blitt litt sånn pastell jente , mulig jeg må dra inn litt flere pastell tilskudd i heimen min :)))



jeg leste en gang at man kunne sette hvite nelliker i blå konditorfarge , og du verden så fint det egentlig ble ( på de bildene jeg såg den gangen ) de fikk nett samme isblå kant i ytterkanten som de rosa har hvit kan på bildene her....... tror jeg skal teste det, bare for og se hvordan det hadde blitt..... hvite nelliker med isblå kanter :)))


 Har du prøvd det ut noen gang ? hvordan ble resultatet ?


Ønsker deg og dine en fortreffelig flott dag i dag :o)

Klem fra Babsy


3 kommentarer:

  1. ååå jeg elsker nelliker <3 de er så vakre og står seg så friske så lenge :) jeg husker vi prøvde med blekk på hvite roser en gang men de ble helt blå, nesten svart, så døde de dagen etter :( men sterke nelliker kommer helt sikkert til å stå seg :)
    ønsker deg en fin dag videre :)
    klem Yvonne!

    SvarSlett
  2. Nydeligste nellikene :) Min yndlingsblomst :)
    Jeg har ikke prøvd å farge blomster selv, har sett noen bilder hvor det er brukt blå konditorfarge i vannet. Men med vekslende hell... I konfirmasjonen til et søskenbarn av meg hadde de farget blomstene med et middel de hadde kjøpt på apoteket, men husker ikke helt hva det het... Det funket supert, så tror jeg må gjøre et forsøk på å finne ut hva det var :)
    God søndag :) Klem fra Monica

    SvarSlett
  3. Så nydelig!! Herlige blomster og helt skjønn mugge! Har aldri prøvd å farge blomster, men det høres spennende ut ;o) Ønsker deg en fin søndagskveld! Klem fra meg

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails