fredag 12. februar 2010

maling av stuebordet


De siste dagene har jeg virkelig fått utført en del her hjemme,
kan jo starte med salong bordene mine, som jeg plutselig i går fant ut at jeg bare måtte få hvite !

Jeg er strålendes fornøyd med resultatet, først grønnsåpevaket jeg bordet grundig og godt,
og det var så jeg ble helt sår på fingrene, men pytt sann......
Jeg valgte og bruke Lady interiørmaling i to strøk, ( etter råd fra maleren her borte )
Men på øverste laget skal jeg male med hvitt halvblank gulvmaling, for at det skal holde seg bedre.
Men det hadde jeg jo ikke hjemme på en Lørdagskveld så det får bli en annen dag ja.

Hmm, men jeg kjenner meg selv så det vet jeg at blir i morgen etter jobben ja *ler*

Slik såg salongdelen av stuen min ut i November en gang ..... 


og vips ... slik ble den nå i januar ... MYE lysere og ENDELIG, fikk jeg hvite bord!!
Bordene jeg hadde kjøpte vi for mange år siden, det var da jeg likte slike mørke og "slitte" møbler.
Du verden jeg aner ikke hva som kom over meg  på den tiden, det er jo rett og slett grusomt.

men her ser du et før og etter bilde av ene beinet på bordet, litt av en forskjell.



Jeg er bare SÅ fornøyd ... det er så herlig og kunne fornye noe du egentlig vil kaste,
og det bare med noen malestrøk liksom *konklusjon : hvitmalingen er min bestevenn for tiden.


Og skal man male ja da maler man alt man ikke liker,
som denne fine gyngehesten som jeg gav 50,- for på et loppemarked for en tid tilbake.
Jeg hadde store planer for denne hesten, males hvit og settes på søte lette dunfjær som man ...

Well ... hesten har nå bare stått bortgjemt den for en slik fargeklatt kommer ikke inn i min stue nei ...


Men som sagt, i går fant jeg ut at den skulle males,
så nå er jeg altså et skritt videre planen om en hvit og fin hest med flagrende luftig man... 
 


Ellers så hadde jeg da kjøpt meg et gammels sybord på loppis for en stund siden,
( se innlegg lengre nede på siden )

I det var det jo mange artige duppedingser som fulgte med fra den forrige eieren,
Jeg må jo si jeg falt for denne søte saksen med søte små dekordetaljer,
og den gamle søte trådsnellen  og så var det et redskap som jeg ikke vet hva er da - hmm, vet du ??

og nåle boksen, ja den var utrolig flotte synes jeg
og den er full av gammeldagse tykke nåler med tupp i kanten.


Og prislappen, ja den sto fortsatt på den kostet da i sin tid kr : 1 krone og 25 øre.


Gamle saker ja, var på en blogg for noen dager siden ( husker ikke helt hvem sin det var )
Der ble man oppfordret til og blogge noe fra hjemmet sitt som var gammelt og som betydde noe for deg.

Trengte ikke gruble lenge jeg nei, for jeg viste med en gang hva jeg ville blogge.
Nemlig dette fatet som jeg spiste av da jeg var liten pike ,
tenk deg nå er dette fatet over 40 år og tro meg, jeg vokter over det som gull.


Det har jo blitt brukt hver dag i mange år da jeg var liten så slitt, ja det er det ,
men det bringer frem så utrolig mange minner at dette fatet er utrolig spesielt for meg.



Og når man snakker om ting jeg liker så er disse flotte "mini fatene" jeg fikk tak i på et loppis,
noe jeg ønsker meg mer til - det er fra FIGGJO , og de er bare SÅ nydelig fine !!

Er det noen som vet hvor mye som finnes i serien og hva serien evt. heter ?

Ellers så var jeg på salget på Nille i går, og da fikk jeg tak i denne lykten her til bare kr 12.95,-
DET kan man jo ikke si noe på, bare synd at jeg ikke kjøpte flere med en gang liksom!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails