fredag 12. februar 2010

Kjøkken




Jeg er  i skikkelig kjøkkenmodus om dagene, drømmer om det helt perfekte hvite kjøkkenet..
men .... finnes det egentlig noe som heter det perfekte kjøkkenet mon tro ??

Jeg har funnet noen kjøkken som jeg liker ganske så  godt her inne hos Sigdal
men er de like flotte i virkeligheten og er de akkurat så funksjonelle som det jeg egentlig vil ha ??



For veldig mange og meg inkludert så er jo kjøkkenet  husets hjerte,
og mange gledelige stunder sammen med familien din tar plass på dette rommet.
Koketopp med Induksjon er et must, eller er det det ?? Integrert kaffemaskin bør en vel ha ??


Hva er egentlig viktig å tenke på når man skal kjøpe og innrede sitt kjøkken?

hmm, Planlegging av kjøkken tror jeg nok er at av de største prosjektene i huset ditt.
Tror nok man bør tenke litt i faser. Når en forbereder seg så bør en vel tenke på hvilke behov en har.
Hvem er vi i min familie og hva bruker vi egentlig kjøkkenet vårt til? Hvilke funksjoner bør det ha inn?
Hvilken stil passer for oss som passer godt sammen med resten av huset vårt.



Hva mer bør jeg egentlig vurdere før jeg går til det skrittet og anskaffer meg et helt nytt kjøkken ??
Belysning, gode arbeidsforhold, benkeplater som tåler og bli brukt og som allikevel ser flotte ut...




Smale skap?? Høye skap ?? åpne hyller ?? huff nei ... dette er overhode ikke lett ....
Åpne løsninger har den fordelen at det er mer sosialt, der kan jo familien lage mat sammen,
så får vi det like koselig som de har på *middag hjemme hos oss på tv .
Der kan leksene til minsten gjøres, vi kan spille spill ... og vi kan bruke det som ett allrom.
Ulempene er at det alltid må være ryddig og den som kjenner meg vet jo at det betyr ALT for meg !!!.



Huff, nei ...

Tror jeg hopper rett på en herlig muffins oppskrift jeg vil dele med dere jeg,
så lar jeg kjøkkenet mitt være som det er noen stunder til ...

Amerikanske muffins
(6 store eller 12 vanlige)

2,5 dl melk
1 egg
¾ dl matolje
4,8 dl hvetemel
1 store ts bakepulver
en klype salt
1,5 dl sukker

Det tørre og det våte blandes hver for seg. Deretter røres det tørre lett ut i væsken.
Røren skal ikke være jevn, da blir muffinsene seige. Ha i ønsket smakstilsetning.
Fyll i store muffinsformer som ligger i muffinsbrett. Stek ved 200-220 grader i 15-20 minutter.

Forslag til smakstilsetning:
* sjokoladebiter, evt bytt ut litt av melet med kakao
* revet gulrot (bruk gjerne brunt sukker i stedet for hvitt, + litt kanel og kardemomme)
* revet eple/epleterninger + kanel (gjerne brunt sukker isteden for hvitt)
* most banan + hakkede mandler
* blåbær eller andre bær
* revet appelsinskall + bytt ut litt melk med appelsinjuice
* finhakket aprikos + hakkede pekannøtter
* 1 ss kaffepulver + hakket sjokolade
* hakket krokanrull

Artige flotte konditorfarger kan du kjøpe her inne Cakas








Tant mon ami - à prendre soin de soi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails