onsdag 12. oktober 2016

Ein heilt vanlige dag






Heisann igjen - så kjekkt og se deg i dag, eg håpe du har ein fine dag så langt.

I dag skal eg nyte dagen med og få vasket litt i heimen her tenkte eg, fekk ikke gjort det i går siden vannet va vekke i 11-12 timer !!!  Va jaggu meg lenge nok altså - alle matbutikkene va utsolgt for vann og me har då altså 4 av dei i umiddelbar nerhet - det var ville tendenser nesten Texas i bygda her  - haha - neida det var ikke så gale då, men heile bygda va uten vann her altså og butikkane gjekk faktisk tom for vann  ....

men no e da bra igjen og eg kan få vaska og endo bedre - eg fekk dusja når eg sto opp ...  beeeste dusjen på evigheta  - føltes hvertfall sånn etter ein dag uten dusj, eg komme liksom ikke i gang uten den, så eg gjekk faktisk og traska i joggebukse i heile går - og det e ikke likt meg  *ler*




Eg liker og vaske og, for eg liker og ha det reint rundt meg heile tiden - rot ja det finnes vel i alle hus men reint må det være ... men no e da no bare meg og minsten på snart 16 igjen her i huset, så det er nå måte på ka vi to klarer rote til også då veit du ....men litt blir det jo alltid ..

Rot for meg e når sko står i gangen midt på gulvet og ikke i hyllene sine, og når kjørler står i vasken og ikke inni oppvaskmaskinen ...når det står meir en 4 ting på stuebordet...hmm, eg like det bare ikke  - stuebordet mitt på bildet over her nå e litt roooootete - det står ein kaffikopp og ein fjernkontroll ja du ser nå sjøl ka som er der ... detta like eg ikke, fjernkontrollen skal ligge under bordet oppi ei korg, pennen også  - pappirene du skimter skal i kjøkkenskapet og armbandet der skal være på armen min  - så detta blir rydda vekk no så fort eg har blogga ferdigt og drikke opp kaffien min .... men sånn va det IKKE når ungane var små .... men no har eg både tid og lyst ... og eg eeelska da...







Førresten veit dåke, eg va nede på Nille i går og der fant eg denna lekkre lykto her
( litt dunkelt bilde, tok bildet i dårlig lys i gårkveld ) hvertfall, den kosta egentlig 199,- men siden eg e Nillemedlem fekk eg an te kr 99,- DET va kke feil - den e stor og lekker og skinne urolig fint med lys i om kvelden her  - elske den allerede...den står litt stusselig heilt aleina på stuebordet her nett nå, men datteren har sagt eg ikke får kjøpa meg "kurvbrett" endo  - hu har nemlig en overaskelse te meg...så då får eg jo bare venta littt e då veit du *spennende* 

Eg synes både Nille og Europris har lekke flotte ting eg, eg har faktisk aldri vore oppattat av merkenavn, selvsagt har eg no litt mugtails og greengate og ib laursen og sia  mm.   i heimen min etter at eg jobba i interiørbutikk, men eg higer ikke etter da - eg handla lika lett lekkre ting  på biligbutikkane så på interiørbutikkane ja ...me bytte så ofta ut og atte eg ser ikke poenget me og betale i dyre domma for og kvitta seg med da uker etterpå alikavel ... tullskap meina eg då  ...




På Nille fant eg også i fjor faktisk slike søte lys meg hjort på ( eg e sjukt svak for hjortemotiver  ja )
  Dessa va satt ned til kr 10,- så eg hamstra eg då vett du og lagra i skuffer og skap, og dei henta eg fram no når da begynte bli litt mørkare i veret ute.
Men eg må sei at eg kjenne litt på panikken no når da minka på dei i skapet...


offf, eg e stor forbrukar av levande lys - heilt ifra oktober te april e da levande lys øvealt - da gir meg steming  - humør og glede , eg lika da sååå godt ... brenne du masse lys i heimen din ...synes ikke du og det gir en litt spesiell og koselig stemining når høsten e her og man kan tenne lys overalt ...sukk ... sofakroken  - levande lys og strikketøy ...då e eg strååålande fornøyde med tilværelsen ja ....


Så då ønske eg dåke ein fantstiske dag i dag så snakkes me plutseligt.




1 kommentar:

  1. God onsdag til deg ! Så nydelige & stemningsfulle bilder her hos deg.
    Det oser høst utav de.
    Vi er en hustand med 5 + kattepus og jeg kan ikke fordra rot . Så jeg føler jeg aldri sitter,men har blitt flinkere med årene etter at vi fikk barn å har innsett at jeg må kunne se litt rot iløpet av en dag når vi har 3 barn som alle har sine ting & tang. Når jeg finner slike fine lykter,puter eller andre pyntegjenstander så ser jeg ikke på merker. Jeg kjøper det jeg liker. Men har også greengate kopper,osv.. men ikke pga merke.. men fordi jeg syns de er fine.

    Ønsker deg en nydelig dag vidre.
    Klem Christina

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails