tirsdag 11. oktober 2016

Benk inn i varmen







Eg våkna i dag og satte meg opp på sengekanten, gjespa og strekkte meg så lang eg var - deiiiligt - endo ein soldag tenker eg - detta like me.... , eg tar med meg reine kle ut på badet og går inn i dusjen og gledde meg te få ein fresh start på dagen - som vanligt...men banna og KOR E VANNET - da e ikke vann i huseet - panikk må veta, håret står i alle retninga og tannkrem på tannbørsten uten vann e ikke greit heller...argh...ka skjer...ka gjere eg no, e da bare her elle e da hos alle... uææææ

 panikk  - snubble ned på stur og rett på internett  - status : KOR E VANNET ??

- ok, svar kommer fort og det florerer av fleire paniske innlegg på nettet ser eg, ok  - det e lekasje under  hovedveien med Europris - og dei jobba med saken, men  kan ta heile dagen ...
WHAAAT, ein heil dag uten vann ..... kaste meg i bilen, ned på kiwi - utsolgt for vann... og kjøre te Rema, utsolgt for vann i stor flaske .... banna drit ...kjøre på Spar ...der hadde dei nåken få flaske med "firstprice" vann - hmmm - men sei meg - ka e forskjell på da og vanlig vann liksom ... ja anna en prisen ... eg bryr meg no ikke om vannet e henta på ein isbre eller i et vanlig vann liksom ... dummaste eg har sett faktisk, viste ikke atte da fantes firstprice vann eingong eg ..pfff... *ler*




men hvertfall, eg fekk vaska meg og eg fekk lagd meg kaffi  - og eg fekk levert vann te mamma som sitter uten bil .....så då kan eg leva godt ei stund til ... men sett vekk ifra vannmalgel så har eg altså vært uti hagen og henta inn ein av dei gamle benkane mine, ja for den ville eg ha  under bildeveggen her tengte eg - eg va nemlig nødd te få da reinsdyr skinnet opp av gulvet - kattane hadde drept da om ikke... dei har vore totalt besatte på da når da har lagt der forran tv ..dei ska drepa da og dra da med seg under bortdet eller opp i 2 etasjen her - spesielt "Coutinho"  han e "avhengig" av skinnet tror eg..hha, men da røyte ...nåke så grusomt og faktisk... va nåken so nevnte impregnering av da, nåken som ka sei meg nåke meir en da ?? 

men no ligge da hvertfall på benken og da e lagt pynt oppå så gjera ette dei holde seg litt vekke fra da ...hvertfall enn så lenge .. eg lure nok bare meg sjøl egentlig  når alt komme te alt ...men eg lika tror atte da hjelpe litt hvertfall ...





Eg har to hekla ugler som eg e SÅ glad i, da va ei veninna som hekla te meg og dei verdsette eg bare sååå mye - dei fekk plass på benken der sammen med noken buskbloma  - da va ikke lett og finna dekor som liksom passa oppå ein benk heller då - men du veit , benken e mest te dekor og ikke te seitta på  - men da va så tomt  under bildeveggen der at eg liksom måtte ha inn nåke...  eg hadde ein form for konsollbord der men da satte eg øve varmepumop for og dekka den , ja den står nede på gulvet ...eller ca 20 cm over gulvet faktisk - e plagsomt egentlig, den låse fast ein heil langvegg hos mg te omøbelering...arggh - like ikke





Men kom seg når eg fekk bordet øver der då ...blei den ikke så sinnsykt synelig heller då - varmepumper e ikke fine, koffor e da ingen som kan finna opp interiør inspirerte varmepumper slikom - kor vanskelig kan da vera då ...hmm ..  hadde likt og harr ei "drivedfarga" varmepumpa eg hvertfall - eller andre farga for den del, utbyttbar deksel hadde ikke vore dumt siden me alle har forskjellige heima og design .... eller finnes da allerede ?? har du sett da nåke plass ??




Jaja, no skal eg strekka meg ut på sofaen og bare  slappa av, ja for eg har jo ikek vatten te starta vask av  2 etasjen i dag alikavel, va nemlig da som va planen før vattnet forsvant her ... men no har eg jo den herlige ynnskyldningen te bare lata meg resten av dagen ...e no litt deiligt da og *smiiiiiiler*

Så då snakkast me så ønske eg ein fiiiiine dag te deg og alle dine

ps - ja eg har eindel skrivefeila te tider, da e ikke tastaturet men faktisk meg da e nåke i veien med,  så da må ein bare lera seg te leva med ...hahah.. eg e utålmodige og  seie kvar gong at eg ska sjekka før eg legge innleggo ut - men gjere eg da...nehhh .... blir korrigering i tima ettrpå etterkvart som eg ser feilo sjøl ...  eg lere nemlig aaaldri tydligvis ...  hahah




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails