søndag 1. mai 2011

tullipaner

Jeg har hørt at tulipanen har en tragisk historie som stammer fra Persia et sted om en ung mann som elsket sin dame så høyt at han rett og slett døde av det. Hans tanker om den store kjærligheten var så store og krevende at den rett og slett ble uoppnåelig. Hjertet hans brast og da bloddråpene falt på jorden, vokste det frem et vell av tulipaner. Blomsten er derfor blitt symbolet på fullkommen kjærligheten.



I hagene mine er det tulipaner overalt, i alle farger og fasonger...skal få tatt noen bilder imorgen ..hmm, men jeg har jo disse søte makro bildene jeg tok av de søte tulipanene jeg klippet med meg inn fra hagen nå til påske...det er litt deilig og kunne gå ut i hagene og hente inn de blomstene du vil ha i vaser til enhver tid også da...det er jo det ...  ja sånn om en ser vekk fra luking og gjødsling og graving og og og .... alt annet av blomsterbed styr som man kooooser seg med hele sommeren ... ja for man gjør jo det...gjør man ikke..... *smiler lurt*



 synes forresten at tulipanene ser litt rare ut og litt spennede ut inni jeg .... og jeg blir ekstra  fassinert nå når jeg ser dem på bildene jeg legger inn og viser deg her i dag :) 



Ønsker deg og dine en fortreffelig flott dag i dag :o)

Klem fra Babsy

4 kommentarer:

  1. Enig med deg, tullipaner er både vakre og underlige. Kjente ikke til historien om "opprinnelsen", så det var en fin lesning:))
    Håper 1. mai til nå har innfridd dine ønsker!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  2. Men - men, jeg elsker jo tulipaner :)

    SvarSlett
  3. Kvifor får eg ikkje opp det siste innlegget ditt? Står på NIB at du la ut noko for ein time siden.

    Muligt at det vert kafedag på onsdag, eg er opptatt på fredag, så må bytte dag.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails