søndag 19. desember 2010

Julepute av strie

fant plutselig ut den ene dagen at jeg ville lage meg en julepute også av dette striestoffet ...  det er så fint og grovt synes jeg , passer så utrolig godt i julen .... 

Siden så mange spør meg hvor jeg har kjøpt utstyret jeg bruker så tar jeg det med i dette innlegget :

Strie stoffet kjøpte det for noen år tilbake på stoff og stil faktisk  - raskt og rimelig er det og handle der :o) 

Blondene jeg bruker handler jeg hos den flote nettbutikken Polar Quilt 

Strykemerkene lager jeg selv, men selve overførings arkene,
kjøper jeg ofte på jobben min som da er på Elkjøp :o) 


 Pute av strie ble utrolig tøfft og dekorativt , men overhode ikke god og kose seg med ... hi hi ... så dette er nok en skikkelig pynte pute ja .....  

Klipp ut to like store firkanter på eks. 50x50 cm ....  Så lager du et fint strykemerke, men husk at det ikke er lett og stryke det på striestoff, det henger dårlig.... tips... stryk det på et hvitt tynt stoff og sy det på etterpå ;o)


Så syr du på en blonde i kantene, ta deg ekstra god til i kantene for og få dem fine og spisse ;o)

Så legger du stoffene med strykearket opp mot deg og det andre over den .... så syr du igjen tre av sidene og 1/3 del av fjerde siden på begge kantene så du får en åpning på midten der på ca 20 cm .... her skal du putte inn inniputen !

 vreng den og vips ... en julepute var ferdig til og dekorere med :o)

Ønsker dere en strålende flott adventstid alle sammen :o)
Jeg setter  kjempestor pris på en hyggelig kommentar min venn.

Klem fra Babsy

2 kommentarer:

  1. Nydelig pute.
    Klem og ha en flott dag.:)

    SvarSlett
  2. Syns puta ble så tøff med strie!
    Ikke alle puter vi trenger å kose oss med ..
    Kjekt at du forklarer hvordan du gjør..takk!
    Kos deg i dagene fram mot jul.
    Klem Anne

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails