fredag 8. oktober 2010

yayyyy ... endelig nytt kamera .....


Vurderte først et helt vanlig Canon EOS 450  , men fant ut at det ble for "vanlig" ville liksom ha noe mer en det ..... så vurderte jeg et  Canon EOS 550D, men fant ut at til mitt behov ble det alt for avansert,  så valget falt etter en veldig laaaang betenkningstid på et flott  ....

Canon EOS 500D 

 dette kamera vant en award så jeg tror jeg har gjort et flott valg... eller hva tror du ?



EGENSKAPER 
( jeg ville ha og som dette kamera har er )
  • 15,1 megapikslers CMOS-sensor
  • Filmopptak i full HD (1080p)
  • Høy ISO-hastighet opptil 12800 for fotografering i lite lys
  • Serieopptak på opptil 170 JPEG-bilder med 3,4 bilder i sekundet
  • 3,0-tommers Clear View LCD-skjerm med direktevisning
  • 9-punkts AF-system
  • DIGIC 4
  • Integrert EOS-rensesystem
  • Kompatibelt med EF- og EF-S-objektiver og Speedlite EX-blitser





Så nå har jeg testet kamera en hel dag på alt som er mulig og ta bilder av. Så har jeg en kjempekjekke kamerat som lånte meg en super duper linse 70-300 mm ( tusen tusen takk for det Einar ) så nå har jeg full pakke her jeg sitter....  tror jeg må ut på tur i dag og knipse litt bilder..... wiii ..... 

men noen testbilder har jeg jo tenkt og vise deg da... knipsert ifull fart hjemme i går kveld.... før jeg i det hele tatt viste hva knappene på kamera var til *ler*

Det sto en liten veps på ene blomsten og Babsy soooomer inn og knipser i vei ... ikke så aller verst første forsøk dette vel ?? 


katten min "Joey" måtte jo i ilden da... ikke at han forsto så mye av det hele .....



Så måtte jeg teste det på en liten hest som sto her, synes det ga fine klare bilder og etter en dags bruk tror jeg at jeg er strålende fornøyd med dette kamera ja..... gleder meg til fortsettelsen allerede...... 

Men nå tror jeg at jeg fyker ut og tar noen flere bilder..... trall laaa laaaaaa ... på gjensyn mine venner ....


1. Kor 13: 4-5,13
Så bli de stående disse tre: Tro, håp og kjærlighet. 
Men størst blant dem er kjærligheten.


Ønsker dere en strålende dag alle sammen :o)
Jeg setter også kjempestor pris på en hyggelig kommentar min venn.

Klem fra Babsy


2 kommentarer:

  1. Hei,
    Gratulerer med nytt kamera. Jeg er sikker på at du vil få myyye glede av det.
    Bildene var jo kjempefine!

    God Helg.
    Klemmer

    SvarSlett
  2. jeg må også gå til innkjøp av nytt kamera og dette ser jo kjempebra ut. mitt kamera var jeg så dum å pakke ned i kofferten da jeg tro fra Houston for en mnd siden, etter det har jeg verken sett kamera eller kofferten.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails