tirsdag 26. oktober 2010

Hjemmelaget juletrepynt


I går kveld  ville jeg altså lage noen flere gammeldagse juleannheng, jeg liker det litt gammledagse blanke og skinnende på juletreet mitt og særlig spennende om det er hjemmelaget vet du :o) 

Jeg laget noen i fjor, men da hadde jeg bare runde sandkakeformer og det ble liksom litt kjedelig  ... MEN ... i år hadde jeg fått tak i noen ovale og noen hjerteformede og da ble det bare så mye finere synes jeg satte meg derfor ned i gårkveld og laget en del slike annheng til treet mitt i år også :o)

 jeg hamret hull i øverste og nederste kant i sandkakeformen og tredde inn et feste og en stålvaier til og feste perler  og sånn på ..... kjempelett og lage dem egentlig :o)


 og vist de henger fritt og man blåser lett på dem kommer det en slik utrolig herlig klinge lyd .... nett som et lite vindspill ..... kliiingeliiiing .....



 Her bare hengte jeg dem opp etterhvert som jeg laget dem , tror jeg skal lage noen flere i kveld også ... mulig jeg tar med meg noen for salg på julemessen på Halsnøy i år ..... må gruble litt på det , det er jo ikke sikkert at andre liker sånn gammeldags pynt som det jeg lager og liker .... hmmm  ....



Lager du hjemmelaget julepynt ? 


Ønsker dere en strålende dag alle sammen :o)
Jeg setter også kjempestor pris på en hyggelig kommentar min venn.

Klem fra Babsy

5 kommentarer:

  1. N Y D E L I G!!
    Disse likte jeg virkelig virkelig godt :)

    Så flink og kreativ du er!

    NNyt kvelden!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  2. Utrolig fin pynt du har laget :-) Jeg har en bunke sandkakeformer i kjøkkenskapet, og nå spørs det om det blir kaker eller julepynt av dem i år, hehe. Takk for inspirasjonen!

    SvarSlett
  3. Flott julepynt du lagar.

    Er litt annerledes enn den amerikanske stilen du hadde tidlegare ja. hehe

    Men bare kom med fleire idear du, treng noko
    nytt til jul eg også. :)

    Når er neste kafedag då?

    SvarSlett
  4. Nydelig pynt, likte dem veldig godt.
    Tror absolutt dette er noe å ha på salgsmessen.
    Ønsker deg en fin onsdag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  5. Skikkelig fin julepynt
    du har laget,disse blir
    flotte på juletreet ditt.
    Klem Mette. :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails