fredag 29. oktober 2010

NIB utfordring


NIB har en utfordring denne gangen , som går på det og si hei til verden, og siden jeg simpelthen elsker utfordringer så kaster jeg meg på den jeg også ...

 Babsy sier " hei på deg , her er jeg"

Dette var faktisk det nyeste bildet av meg ,
tatt for 14 dager siden da lille tantegutten Håkon var på besøk.


HVEM ER JEG :

Jeg er Babsy, og jeg er for tiden 40 år "ung" ..... Jeg er mamma til 4 herlige i alderen 10 til 23 ,og jeg er også den stolte mormor til en vakker prinsesse på 2.5 år.   Jeg har to katter og mange Koi fisker og så er jeg samboer med verden herligeste mann Zanny ( nordsjøarbeider ) .  Vi bor i en stor enebolig , i et hyggelig boligfelt på Husnes som ligger i Kvinnherad.   Jeg arbeider som Avdeligsleder på Elkjøp  Husnes og stortrives med det.   I fritiden er jeg ivrig på hobbyrommet mitt, symaskinen og mitt nye Kamera ( Canon EOS500D ) er mine trofaste følgesvenner.   Bloggen Mitt hvite skattkammer startet jeg 1 ferbuar i år, jeg  hadde da blogget i over 6 år med en ren hobbyblogg,  men siden min interesse bikket mer over på interiør ble det til og lage en blogg for det  :o)   Navnet Mitt hvite skattkammer kommer fra gleden over den gamle bokserien Mitt skattkammer !!  Jeg hadde den som barn og samler på den fortsatt - i alle fasonger og varianter :o)

INSPIRASJON :

Jeg blir virkelig inspirert av -  flotte interiør blogger,  koselige butikk turer  , men også online butikker,
Interiørmagasiner,  faktisk av jobben min , alle mine venner, og ikke minst på alle loppisene jeg drar rundt på.


FAVORITT:

woo hoo, finne bare en favoritt er ikke lett , den gamle blå arve vasen og det gamle middags serviset etter min kjære farmor ... og  jeg er veldig glad i den gamle singer symaskinen min.  Så er jeg jo glad i stuen min som snart er akkurat slik jeg vil ha den, for tiden er det hvitt og isblått det går i her hos meg.  Og så bare må jeg nevne det herlige bildet jeg har over sofaen, kjørte langt og lenge for og finne akkurat det bildet der .  Det er motiv fra en fransk cafee med en skikkelig hvit chabby ramme, og jeg bare elsker det bildet der :o)  Så er jo hagedammen min blitt min store favoritt også nå :o)

HJEMMET MITT :

Huset kjøpte vi for bare to år siden , og her finnes en utrolig stor hage,
fullt med gammeldagse planter og rosebusker....  her finnes en stor hagedam med mange søte Koi fisk oppi, den laget vi nå i sommer,  og planen er og utvide den til større med bro over :o)))   Her finnes en stor hagestue/vinterhage .... her koser vi oss med og brenne i pesisen om vinteren og grille om sommeren :o)   Dette er faktisk drømmehuset mitt .... enn så lenge...


STIL :

Jeg kjører helt min egen stil egetlig, litt gammlet litt nytt, men farge kodene her hos meg er for tiden hvitt og isblått !!   Skal jeg lande på en stil blir det vel litt nostalgisk/romantisk ...hmmm, mulig litt chabby innimellom ....

UØNSKET :

Jeg kan ikke fordra furu !! trehvite saker og ting og tang er grusomt i mine øyner ....
Jeg hadde aldri tatt i hus noen skinn stresslesser fra 80 tallet, eller noe annet i den sjangeren der ...  nei, det hender ALDRI !!

DRØMMEDAG :

En shoppedag på et stort loppis i frankrike !!!   En hel dag på syrommet helt uforstyrret !!   Julaften med Tre nøtter til askepott !!!



DET BRENNER :

ohhh, da hadde jeg fått ut hele familen og kattene og fiskene,  så hadde jeg reddet min dyrebare  pc med hele min verden inni.    Jeg hadde prøvd og grabbe med meg maleriet over sofaen .... jeg vet egentlig ikke hva jeg hadde gjort...  fått hysteriske annfall...  HJELP  .. huset mitt brenner .....  uæææ ....


GODFØLELSEN :

Ohh, det er mange ting som gir meg den gode følelsen,   barna mine som sender meg små lapper med glad i deg mamma,  en god klem fra mine kjære ....  en vakker sommerdag som ligger forran meg med helt blanke ark ....  favorittmusikken på full guffe samtidig som jeg vasker rundt i huset .... sukk .... og  gleden over og kunne finne noe helt unikt på et loppis.....  og sist men ikke minst ...gleden over og høre at alle er friske og har det bra - det gjør meg virkelig glad :o) 



Ønsker dere en strålende dag alle sammen :o)
Jeg setter også kjempestor pris på en hyggelig kommentar min venn.

Klem fra Babsy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails