torsdag 14. oktober 2010

gamle salmebøker og bibler


 ja det er jo jeg bare så utrolig svak for, det er alltid første jeg ser etter når jeg kommer på en loppis eller et dødsbo .... ser etter om det finnes gamle salmebøker eller bibler der. 

Jeg tenker liksom på det at de har hver og en sin helt personlige historie og fortelle, De som har hatt dem har nok hatt et veldig sterkt forrhold til akkurat den og den boken, og den har normalt sett fulgt sin "eiger" i mange mange lange år, muliges både gjennom godt og vondt. Litt spennende egentlig :o)





Noen av de jeg har et så gamle at de nesten faller fra hverandre, nesten så jeg har lyst og få dem resturert ... men så tenker jeg at vist de bare får stå i fred så står de jo fint uten og falle enda mer fra hverandre.... hmmm, hva hadde du gjort mon tro ?





og så er det så utrolig vakkert utseende på mange av dem, særlig de elste jeg har fått fatt i  fra tidlig 1800 tallet. Slik er det ikke med de bøkene de lager i dag synes jeg  :o) 
 
 Samler du også på slike gamle bøker ? 
 




Så bli de stående disse tre: Tro, håp og kjærlighet. 
Men størst blant dem er kjærligheten.

Ønsker dere en strålende dag alle sammen :o)
Jeg setter også kjempestor pris på en hyggelig kommentar min venn.

Klem fra Babsy

5 kommentarer:

  1. Så stilig! FOR noen skatter:)

    Klem:)

    SvarSlett
  2. Nydelige skatter!
    Lekkert med slike ting som man kan "lese" historen av å nesten bare se på den.
    Ha en flott dag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. jeg også elsker gamle bøker, de er jo så dekorative og skjønne!!

    Jeg tror jeg bare ville latt de stå på en hylle eller noe jeg, og ikke gjort noe for at de skulle slites mer.. ;)

    Ha en finfin dag!

    Klemmer!!

    SvarSlett
  4. De er lekre,har flere av dem jeg og. Klem Mette.

    SvarSlett
  5. Jeg liker også gamle bøker, bibler og salmebøker. Synes man bare skal få være slik de er og minne om at de har levd et langt liv ☺

    Klem fra Fru Strøm

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails