fredag 11. juni 2010

Hengejordbær og barn med is ...


....jordbærene spretter nå frem i hagen til min mor,  well, ikke akkurat i hagen men på terassen ... en utrolig artig busk som henger nedover.... en slik ville gjerne jeg også hatt så jeg tror det blir til at jeg innvisterer i en slik ja.... tenk og ha deilige friske jordbær hengene rett over hodet når en ligger utr og soler seg  *drømme-drømme*



Har du jordbær i hagen ? Har du også en slik hengebusk ?
Vist ja, har du erfraing med den i forhold til de andre vanlige jordbærplanter?


Barnebarnet mitt * prinsesse Nina Alexandra hadde for dagen pyntet seg i fine kjolen jeg sydde til henne i Engelsk blonde stoff, den satt som et skudd og hun var utrolig fine i den.... ja helt til vi ga henne is da... men kjolen var fine etterpå og den..hvit med duse gule prikker overalt *ler*





og mormoren min, snille og gode Ruth , hun fylte 87 år i går 10.06.10 på min "halvtårs dag :o)
Så der fikk vi selvsagt kaffe og kake og en utrolig god latter - for humøret satt vist ganske løst  i går vet jeg :o)




og selvsagt laget vi nytt bilde av vår 5 generasjoner med jenter :o)
Ikke at vi var kledd i annet en det vi gikk og valset rundt i hagen med da men pytt, pytt *ler*




Har dere klart og få 5 generasjoner med bare førstefødte jenter ?




Minner også om min Give away - kjempekjekt om  du vil melde deg på :o)

Jeg setter også kjempestor pris på en hyggelig kommentar min venn.

Klem fra Babsy


4 kommentarer:

  1. For et flott generasjons bilde. Ikke verst og ha 5 generasjoner samlet på et bilde.
    Jeg har hatt hengejordbær i fleire år på hytta.
    Smaken er litt surere enn vanlige jordbær. Men jorbæra kan du plukke heilt til høsten kommer.
    Fikk mine til å overvintre i pottene stående på terrassen i noen år, men i vinter klarte dem seg ikke. Skal vistnok ikke gjødsles, men jeg gjødslet litt om våren da jeg fyllte på litt ny mold i pottene. Lykke til med jordbærhøstingen.

    SvarSlett
  2. Herlige jordbær, den planten er fiiin:)
    Nydelig barnebarnet ditt er, herlig ♥ Og så gøy med 5 generasjons jenter bilde!

    Ha en herlig helg!

    Klem line

    SvarSlett
  3. Så utrolig koselig bilde av 5 blide jenter:) Godt gjort å få 5 generasjoner med bare førstefødte jenter, må jeg si!
    Søt jente i søt kjole, er så herlig å se hvordan hun stråler:)
    Hengejordbær hørtes jo helt supert ut. Har så lyst på jordbærplanter, men problemet er at vi er vekkreist så og si hele sommeren. Men disse smarte sakene kan jeg jo ta med med dit jeg drar. Takk for tipset:)
    Ha en fin-fin helg!
    Klem, Randi:)

    SvarSlett
  4. Oi, så utrolig koselig med 5-generasjonersbilde! <3

    Her er vi 4 generasjoner førstefødte - og vi er allt jenter alle fire - i levende live, så vi kan jo skilte med _noe_ vi også ;)
    Min oldemor døde for 10 år siden (faktisk 10 år og 2 dager), så hadde hun levd fremdeles, kunne vi også tatt 5-generasjonersbilde. Men det er nok litt for mye forlagt når oldemor var født i 1904 og min datter i 2004 ;)

    Men dere må da ha vært temmelig unge mødre alle sammen?

    Ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails