fredag 12. mars 2010

Våren er kommet men jeg er syk



Våren er kommet til bygden vår, vi har beviset ...og det er bare så utrolig herlig... Det finnes nemmelig en stor flekk med grønt gress nede i hagen hos min mor.... jeg bare måtte stikke kamera oppi vinduet og forevige den søte lille flekken... tenk det finnes grønt gress under alt det hvite snøtunge vi har hatt i over fire måneder nå.... jeg kjenner jeg blir kjemlpe glad og lett til sinns bare ved tanken på at det faktisk ikke er lenge igjen til vi kan springe barfot gjennom dette myke grønne gresset igjen..... sukk ... er helt i lykkerus jeg ...våren er her ...






 men tror du lykkerusen min varer evig da...neida...for her ligger jeg i dag med snørrete nese og sår hals....Har vært på jobb og kom meg gjennom dagen nett som det var ... huff og huff... var innom apoteket og fikk med meg noen gode råd da....
En kilo med apelsiner og en kartong apelsinjuice og dobbel dose av C vitaminene på rull det skulle virkelig gjøre susen mente de, ja så her ligger jeg da som en tikkende C vitamin bombe.... men om jeg ikke er blitt bedre i morgen så har jeg jo handlet inn en eske med den trofaste Paraceten også da....  men prøver alt dette c vitamin greiene mine først tror jeg ....





 ja for frisk må jeg bli  i en fart ... for på Søndagen er det stort LOPPIS på Sunde.... og det skal jeg på om jeg skal ha ambulanse ned dit..... jeg elsker loppiser og det beste jeg vet er og dille og dulle og finne slike herlige skatter som andre ikke lenger vil ha..... Se bare denne flotte serverings saken jeg fant for en tid tilbake... Kjempefine.... sølvet rundt den flasser av men i mine øyner er ekte patina bare fint.... Den er satt sammen av  5 skåler rundt den ene runde skål i midten, de står løst så de kan taes av om jeg vil bruke det flotte fatet til kakefat. Det snurrer også rundt og har en flott marmorerte bunn under glass skålene.




Det er bare så utrolig søtt dette fatet , bare håpe at jeg en gang dukker over noe mer til dette settet....om det finnes da....




 Gamle sølv skrin er jeg også på jakt etter, de er så nydelig fine vist de er noe år gamle... Hvorfor lages egentlig ikke slike ting lenger ? Er det bare meg som synes at alt det som de laget før i tiden var så mye mer fint og forseg gjort en det en får i dag ??  Hva synes du ??



Merci pour la visite et l'accueil chaleureux de retour mon ami.
Babsy

Jeg setter kjempestor pris på en hyggelig kommentar min venn.

3 kommentarer:

  1. Herlig med de første vårtegnene og ikke minst en glede å se grønt gress igjen!:) Her har det kommet masse snøøø i dag, så våren lar nok vente på seg en stund til!!

    Veldig enig i at ting var mye mer forseggjort før, og det fatet ditt var bare nydelig!!!:)
    Flott blogg du har:))
    Ønsker deg ei riktig God Helg!
    (ps. Du har herved en ny følger:)

    SvarSlett
  2. Fantastisk med de første tegn til våren, her har vi fått noen bare flekker, men jeg ser ikke gresset enda! Men det kommer sikkert! Jeg så årets første flue, så har vi en marihøne som bor i mosedekorasjonen på trappen, det er mine herlige vårtegn :)
    Så kosleig at du har lagt deg til hos meg! Håper du vil trives og velkommen skal du være!
    Uff, kjedelig å bli syk - God bedring!!
    Ønsker deg en fin helg :)
    Klem Anki

    SvarSlett
  3. Ånei nå er det du som har fått det. Fikk du smitten inne på bloggen min forleden tro? Jeg slepte meg avgårde til containergirl forleden, det gjorde susen for meg , så du skal gjerne se at den loppisen er rene medisinen for deg og.=)
    Angående gamle ting. Ja jeg er enig med deg. det lages ting og det i mengder, men slike kvalitetsting som den skålen du viser bilde av lages ikke. Nærmeste er noe blikk dall fra sia somewhere. Ikke noe galt med de tingene altså, men det er ikke det samme overhodet.
    Våren har vært her og gått igjen. Det står det noe om på hagebloggen min. Men det er vår nå.Kjenner det på lukta ute.
    God bedrings klem=))

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails