fredag 5. mars 2010

jeg har sydd meg en ny pute



Ja  i dag fikk jeg lyst og sy meg en ny pute. Grunnen til det er det er at jeg for og rotet på hobbyrommet i dag og plutselig kom over det utrolig flotte Tolie stoffet jeg kjøpte på et loppis jeg var på i Rosendal i høst.

Jeg rett og slett elsker Tolie stoff, særlig dette tykke og gode som det jeg kom over her, tror nok det var en gardin i utgangspungtet, men hva gjør vel egentlig det, når jeg plutselig fant ut at dette kunne bli til hele 4 flotte puter her hjemme hos meg??

Strykemerket har jeg laget selv i psp og joda jeg "jukset" med blondekanten rundt puten i dag, men synes det var søtest på akkurat denne måten akkurat denne gangen... strykemerket laget jeg litt slitt for og få det til og se litt gammlet og brukt ut og for passe til det gamle Tolie stoffet.


Baksiden har jeg valgt og ha helt uten noen ting, synes det var nok med pynt på fremsiden jeg.... eller ...hmmm, hva mener du ?? Skulle det vært noen blonder i bak kanten også ??


Tolie stoffene er utrolig nydelige med sine cherubs motiver, og du finner mange mange flere av disse nydelige stoffene, og enda flere med dem,  inne på Niesz Vintage Fabric om du skulle få lyst og bestille deg noen meter selv også ;o)

 

 Så vil jeg blogge den artige lykten jeg kom over på Baronessa her nede, den er veldig spesiell og den har til nå fått plassen i trappen hvor en går opp til andre etasjen her hos meg, for den liksom gle rett inn der så da bare ble det slik. Den er laget av tre/bambus , er ikke helt sikker på det ...hmmm,  men den er utrolig dekorativ   ( spesiell ) synes jeg. Lykten er fra Villa Collection som for øvrig har fått inn aldeles mye fint og nytt for året.

 

 Så har jeg jaggu meg lært noe nytt på mine gamle dager ....

1 : Man måker ikke den lange innkjørselen til huset for tung og våt snø, med en gammel og utslitt metall måke som er tung og uhåndterbar, bare to timer før man skal på jobb.
( speislet ikke når man jobber som selger  i Elkjøp og trasker på gulvet i over 8 timer hver dag ) 

2 : og vist man absolutt MÅ måke den, så gjør man det overhode ikke i høghelte støvletter nei !!

Hvorfor ikke det liksom ??? nei ... for da får man akkurat så vondt i ryggen som det jeg har nå .... nemmlig !!!



Tant mon ami - à prendre soin de soi
Babsy

2 kommentarer:

  1. Var fine puter ja.

    Kor vart det av tantungene dine i dag når du måtte måke snø då?
    Håpar vi er ferdig med snø no, kan godt vere fint solskinn no fremover.

    Mvh GreteR

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails