lørdag 4. februar 2012

gjenbruk av lampeskjermer

her kommer som jeg lovet bilder av de to første lampeskjermene jeg laget .... eller skal man si bilder av de to lampene jeg reddet fra Sim , tenk nå er de blitt helt anderledes, faktisk nesten helt som nye og nå skal de muligens få leve i mange lange år til i en koselig stue et sted :))) Det gleder men virkelig , ja for tenk bare på hvor mye vi sparer miljøet vårt om man kunne bli bare pittelitt flinkere til og gjøre slike småting som dette i hverdagen vår :))

 

 Denne trakk jeg om i et bommulslerret i hvit farge, dekorerte med gamle blonder jeg har innvistert i , de kommer helt fra Amerika faktisk ... et fantastisk flott og stort bruktkjøp jeg kom over på Ebay en gang i tiden , og nå endelig kom de gamle blondene til bruk igjen :))




det lyser nydelig fint gjennom stoffet som er lett og rengjøre med zalo og vann :))



 Lampe nummer to som jeg reddet fra den evige lampedøden er denne søte skjermen her , jeg valgte og trekke dem om på en litt spesiell måte, hvor jeg bare surret lin remser rundt og rundt til den var helt dekker, litt røffere stil på denne en de andre skjermene :))





 dekorerte med blonder i alle kantene og selvsagt fikk den en rosett laget av gamle blonder i fremkant til dekor :))  sukk, mulig at jeg er en håpløs romantiker siden jeg bare må bruke blonder på alt jeg lager ..sukk ....




Her ser du litt av den rufsete effekten jeg fikk med og tvinne lin remsene rundt skjermen istedenfor og dra den glatt over :))  Hva synes du ?? 




flere lampeskjermer imorgen for den som vil se flere av dem :))

Ønsker dere en strålende flott dag alle sammen :o)


Klem fra Babsy




3 kommentarer:

  1. Nyydelige ♥ Bra du tok hånd om dem :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Så flotte de ble. Nydelige blonder og ein flott effekt å rive opp stoffet. Ha ei fin helg. Klem.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails