torsdag 16. februar 2012

gammeldags skrift

Jeg spekulerer på hvordan jeg best kan ta i bruk de gamle biblene og salmebøkene i min daglige dekor.... ja for jeg elsker og dekorere med dem og jeg finner stadig på nye måter og vise dem fem på, vil jo så gjerne vise frem de flotte gamle skriftformene i dem ...



 kors og gamle salmebøker sammen med noen gamle blondebiter  bilderammer er for meg det vakreste du kan dekorere med....og som her har jeg satt en gammel og slitt lys klype på kanten av salmeboken og satt en hvitt antikkgammelt lys oppi :))




 og sammen med en gammel bilderamme i bakgrunnen så synes jeg det er så stemningsfylt og det liksom forteller en historie for meg når jeg ser på det .... hvordan er det når du dekorerer og setter sammen ting... hvordan tenker du og hvordan gjør du det ??




 se de nydelige krokete bokstavene i denne gamle boken .... nydelig , så hvorfor skal det gjemmes bort i en skuff når det kan legges frem og gi glede og forundring for dem som går forbi det :))

Egentlig så kunne jeg tenke meg og lært og skrive slik gammelt .... med gammeldags fyllepenn av fjær og blekk .... og så sirlig notere ned små vers og ord på gamle ark med slike flotte gamledages bokstaver.... hmm, hvor lærer men egentlig det ?? noen som vet ??



Ønsker dere en strålende flott dag alle sammen :o)


Klem fra Babsy


3 kommentarer:

  1. HEI,
    HAR LÆRT MEG NOEN SKRIFTTYPER SKIKKELIG (2) DA JEG GIKK TEGNING, FORM OG FARGE VK1 FOR NOEN ÅR SIDEN....BRUKTE PENN, MED SPLITT OG BLEKK. HADDE FAKTISK EKSAMEN I SKRIFT, OG DET GIKK VELDIG BRA ;-))
    PIRK-ARBEID, MEN GØY OM DU LIKER Å VÆRE NØYE NØYE, TRENE OG TRENE....
    ANBEFALER DEG Å UNDERSØKE I FORMINGSBUTIKK/BOKHANDEL, SPØR PÅ KALLIGRAFI-UTSTYR OG DIV. SKRIFTTYPEBØKER. FINNES SIKKERT MANGE BØKER OM DET, OG MED MANGE FORSKJELLIGE SKRIFTTYPER DU KAN VELGE UT FRA. LURT Å VELGE EN SKRIFTTYPE DU JOBBER SKIKKELIG MED EN STUND. TAR TID Å LÆRE SEG.
    MEN MORO NÅR MAN KAN DET.

    LYKKE TIL!
    KLEM TOVE

    SvarSlett
  2. Gamle bibler og bøker er jo såå dekorative :))
    Flott stillben :))

    Velkommen å bli med på min Give Away :))

    Bente

    SvarSlett
  3. Utrolig flott med gamle bøker og skrifter.. Synd at vi i dag helst vil ha alt på ebok.. Er jo ingenting av det som blir lagd i dag som kan arves i generasjoner med respekt.. Gamle bøker er gull verdt spør du meg ;)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails