søndag 9. oktober 2016

Skogstur i julemodus






jooooda, eg lovde og ikke ta  inn jul i bloggen min heilt endo, men i dag tok meg og mamma turen rundt i skog og mark og langs strandkanten for og finne litt dekorative kongler og røtter som allerede va tørka fint i det tørre fina høstveret me har hatt her i bygdo desse ukene her ... og fangsten va stor den - du verden , eg blir så overinspirert når eg e på sånne skogs tura - det er så mye fint ...sukk,  ...

Men hvertfall, eg fant så mange fine store røtter i dag, som eg har store plana om og dekorera te jule, men dei må stå inne forran varmepumpo nåke veke te først., så dei e skikkelig tørre når eg ska bruka dei ...

men denna eina roto  - den va så knusktørre og fine så den kasta eg med på med litt skogsdekorering allerede i dag vett du ..... og eg må sei eg e strålandes fornøyde med resultatet ...og den er STOR - vil tippa va 60 cm lang .....





At det va vanskelig og ta bilder her nå i dårlig lys er jo ein anna sak - men det viser nå alikavel kos den blei når den va ferdige,  og kor lett man kan dekorere ei heilt vanlige rot med litt tørr mose og litt kongler og greiner med mose på  oppå ei stor artige rot ....
og med ein limpistol og eindel småting kjøpt inn på bla Nille og Europris, så gjorde heila denna roto  perfekt synes eg... skogsrot som lett kan gjørast om te juledekorasjon ... 





Dei røde bærene hadde eg fra før av - da va sånne dekorative ber tredd innpå ein streng og forma som et hjerta - eg hadde maaange av dei kan du sei, så dei komme eg te bruka meir av.
det va bare te klippa av strengen og så ramla da bare av mange søte små bær til  dekorera med...



Eg fant og masse søte drivved biar og pinnar/greiner som eg kunne bruka te "trær" i bakgrunnen, dessa dekorerte eg med litt mose og litt fuglar mm. Tyttebær er ting som holder seg eviggrønne og røde, dei e kjempekjekke og bruka i dekorasjona ...  Dei store bambiane kjøpte eg på Nille i fjor ..eg synes dei passa så godt inn  på denns skogstammen ...dei kan eg bytta ut med nissa vist eg vil det for og laga litt meir jul av den, eller eg kan putta smånissa sammen med ei - ka seie du ?? ka ville d gjort mon tro ?




jahh - det var litt fra meg i dag - at eg har laga mange andre kransa og anna stasj trenge eg ikke sei nåke om heilt endo siden da e reint juletema på da *ler*  jaaaa, eg e komt i julemodus - høst og jul ..faktisk ... så eg slite med og holda bloggen julafri, men eg love eg ikke skal ta heult av endo  - la da bli midten av November først liksom .... hmmm - burde eg gjort pålass te levande lys på den mon tro, mulig i et lite glass eller nåke sånn - tips ??



Ein fine dag ønskes deg og dine og tusen takk for at du tok turen innom bloggen min i dag.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails