lørdag 27. oktober 2012

Eplekake



En nydelig fine wallstickers jeg fikk fra Happylines , den er så meg .... jeg elsker og være kreativ og denne stickersen har jeg av alle ting på badet mitt, det er det første jeg ser om morgenen og set siste jeg ser om kvelden :)))




kreativ er jeg om det er og lage nye ting om til gamle , eller gamle ting om til nye ...  uansett liksom , jeg elsker og lage ting ... og har jeg ikke gjort det før så tar jeg utfodringen på strak arm ...man kan ikke si man ikke kan før man har prøvd liksom ...

Men nå i helgen skal jeg bare kose meg , bakt en deilig eple kake som det plutselig kom et hjerte utav ... he he , det var ikke der når jeg satte den inni så det var jo litt søtt og oppdage det når den var ferdig stekt da... *smiler*



en enkel men deilig oppskrift på Eplekake som alle kan lage i langpanne på bare en to tr :

BABSY EPLEKAKE :

4 egg
2 kopper sukker
6 kopper mel
2 kopper melk
4 ts bakepulver
4 ts vaniljesukker
300 g smeltet smør

Litt kanel og sukker til eplene

Slik gjør vi :

Bruk et vanlig kaffekrus som "mål"  , Bland alt det tørre sammen i en stor bolle , tøm så sakte over det smeltede smøret og eggene  før du visper det sammen til en glatt røre.

Smør formen eller legg i bakepapir og hell røren over, la den ligge der og hvile mens du lager eplene :)

Skrell eplene og skjær dem i båter, ha dem over i en blank pose sammen med en god del sukker og kanel blandet ... så lukker du posen blåser litt luft i den, og rister godt så eplebåtene får sukker og kanel på seg :))

disse stikker du ned i kaken  før du setter den i ovenen og steker den på 200 grader på nederste rille i ca 30 minutter :)))

kaken smaker kjempegodt sammen med litt stivpisket krem til
*nammiii*











2 kommentarer:


  1. Denne kaka måtte eg berre lage og den var knall. Enkel og kvikk å lage så da blei det kake både i heimen og til naboen som hadde gebursdag.Takk for oppskrifta. Klem fra skrotnissane på valen.

    SvarSlett
    Svar
    1. bare koselig og dele vekk noe så godt , ja for denne kaken er både lett og lage og kjempegod og spise :)))

      Slett

Related Posts with Thumbnails