torsdag 15. september 2011

skytts engler

Alle er født med en skytts-engel. En beskytter som tar vare på deg. Jeg tror at alle barn merker, føler og kanskje ser sin skytts-engel, men at mange av ulike grunner slutter å være vár på den etterhvert. Selv om  du hverken ser eller føler at du har noen skytts-engel, vil den være der i hele livet ditt.
 

Det var en gang et barn som var klart for å bli født

Så en dag spurte barnet Gud:
"Si meg, sender du meg til jorden i morgen, men hvordan skal jeg kunne leve der, så liten og hjelpeløs"?.

Gud svarte kjærlig:
"Blandt alle engler, så velger jeg en til deg. Hun vil vente på deg og ta vare på deg"

"Men si meg, Gud, her i himmelen, så gjør jeg ikke annet enn å synge å smile. Det er nok for meg til å bli lykkelig. Hvorfor må jeg dra?"

"Dine engler vil synge for deg og vil alltid smile for deg, hver dag. Og du vil føle englenes kjærlighet og være lykkelig"

"Og hvordan skal jeg være i stand til å forstå at mennesker snakker til meg, hvis jeg ikke forstår deres språk?"
"Dine engler vil fortelle deg de vakreste og søteste ord som du noensinne har hørt, og med mye tålmodighet og omsorg, dine engler vil lære deg å snakke"

"Og hvordan gjør jeg det når jeg ønsker å snakke med deg?"
"Dine engler vil folde hendene dine og lære deg hvordan du skal be"

"Jeg har hørt at det ikke er snille menner på jorden, hvem til beskytte meg?"

"Dine engler vil beskytte deg selv om det betyr et risikofylt liv."

"Men jeg vil alltid være lei meg fordi jeg vil ikke se deg mer."
"Dine engler vil alltid fortelle deg om meg og vil lære deg hvordan du skal komme tilbake til meg, men uansett vil jeg alltid være i nærheten av deg"

Akkurat da var de stor ro i himmelen, men en stemme fra jorden kunne likevel høres og barnet skynde seg fort å spørre mykt: "Å Gud, hvis det er meningen at jeg skal forlate deg nå, fortell meg engelens navn"

"Dine englers navn er ikke viktig i det hele tatt, du vil kalle din engel - Mamma"


 Lurer på om det er våre skyttsengler som er med oss i hjemmet når vi omgir oss med de synlige englene ??  .... som hos min mor... det er engler overalt og i hjemmet hennes er det fredfylt og være, man kjenner godheten i det øyeblikket man stiger inn i henne hjem :)))  Hva tror du min venn ??




Ønsker deg og dine en fortreffelig flott dag i dag :o)

Klem fra Babsy



2 kommentarer:

  1. Jeg håper du har rett, at det finnes engler der ute som passer på oss. Jeg har alltid vært veldig tvilende til dette, men det er jo veldig i vinden for tiden.. Tro er viktig uansett!:)
    Ønsker deg en fredfull og fin dag kjære deg.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Så nydelig skrevet:0)
    Ha en kjempe fin helg.
    Klem

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails