mandag 5. november 2012

Gullranke




Gullranken min vokser og vokser og den er kjempelang og faktisk ganske så kraftige også nå .... det som er saken er at jeg har en fire, fem stykker til og de har bestemt seg for IKKE og vokse..hmm..pittelitt merkelig det der egentlig...de får samme vann og samme næring og alt sammen hmm ...




...men de står jo på forkjellige steder inne på stuen da, mon tror om det faktisk har noe med saken og gjøre ?? har du gullranker og hvordan er dine ?? Noen gode råd til hvordan få de andre til og "skyte fart" også ??




6 kommentarer:

  1. Hei :) Dette er ikke en gullranke, men en hjerteranke eller Ceropegia. Jeg har flere, de vokser litt forskjellig. Men det tror jeg også kan komme av kvaliteten. har en som jeg betalte en hel del for som er kjempekraftig mens en annen er nokså spinkel. I vinduet trives de ikke så godt, opplever at bladene blir rødlige. Jeg lar ikke mine tørke for lenge og skifter jevnlig jord på de :)

    SvarSlett
    Svar
    1. ojj da...en skrivefeil fra meg ..klart det er hjerteranke den heter *smiler* hmm, mulig jeg kan bytte jord og potte de om litt...takker sååå mye for tipset...kan se om det hjelper...disse var ikke sånn veldig billige i utgangspunktet, men de var på salg...mulig derfor de var på salg da hmm ....

      Slett
  2. HEI NINA:)
    JEG FÅR DI IKKJE TIL....
    SÅ JEG HAR IKKJE:)
    DINE VAR VIRKELIG FINE!
    KLEM FRA ELI:)

    SvarSlett
    Svar
    1. takke takk, ja de er nydelig fine, men vil så gjerne ha alle like store og fine som denne ene her ...sukk.... klemmer masse tilbake :)))

      Slett
  3. så flott den var! virkelig frodig og fin :) mine er forelopig ganske puslete. men hos meg er det den i vinduskarmen som vokser best..

    SvarSlett
  4. Disse kalles hjerteranke :)
    Gullranken har my større blader:)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails