fredag 14. oktober 2011

uten internett

huff ja det ble slik her enda kvelden ... vi hadde så mye trøbbel med dette breibandet her så jeg rinte leverandøren og klaget min arme nød... Internett og tv MÅ man ha .... hmm, ok ... leverandøren  bestemte seg for og sende meg et nytt moden og Babsy smiler og legger på ... noen dager etter kommer et hvitt og fint modem i posten ...tralla laaaa  .... og han leverandøren sa i tlf at det var bare til og nappe ut ledningene på det vi hadde og sette de inne det nye ...bare sånn...det var merket sa han , gul på gul og grå på grå osv :)))

datteren Camilla setter seg midt på gulvet og skal installere det på pc sin , for dette skulle da være lett ...


 hmm, Camilla hopper nærmere ledningene for og koble på et annet vis ..hmm, den gule på den gule og den grå på den grå ... hmm, ok ... men det er bare en gul ledning og det er 4 hull til den som er gul ....hmm, og det er bare EN grå ledning og det er tre plasser den passer .... hmmm,... bare og nappe ut og sette inn meg her og ser ... 


 til sist henger datteren nesten inni ledningene ...dette SKAL jeg få til ...fytti katta ... en her og en der .... nå han vi  telefon men ikke Internett  ...hmm, bytte de to der da..hmm, da har vi Internett men ikke TV hmm ...  ARGH !!!! 


Fikk god hjelp fra en koselig kar fra konkurrenten til min leverandør her i bygda, og jaggu kom jeg meg på TV den kvelden vet du ...tusen tusen takk til deg Arne :)))   men nettet var og ble borte....enda .....

Ventet til dagen etter, ringte på nytt til minleverandør ...hmm, hvordan har du koblet det da ?? sånn og sånn og sånn ....sier jeg ... hmm, han ler av meg ...hører du det ...han LER av meg *dåne*  så sier han  < den grå skal inn i den gule !!! EHHH ,..... HÆÆÆ .... grå i gul ?? ok ...Babsy tester ...woo hoo ...og DA  fungerte jo alt jo ....  jeg har Internett og tv og hustelefon igjen .og verden smiler til meg :))) TRala laaaa ...

men ... jeg er ikke blid på han tullingen som sa gul i gul og grå i grå nei *riterpåhodet*


Ønsker deg og dine en fortreffelig flott dag i dag :o)

Klem fra Babsy



1 kommentar:

  1. ha ha ha :) Jeg ler :) For jeg kjenner meg så innmari godt igjen! Jeg er IKKE noe teknisk vidunder, og sånne ledninger gjør bare ikke det de skal!!!! ha ha ha :)

    Jeg er glad deg løste seg for dere :)

    Ha en deilig helg! :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails