mandag 17. oktober 2016

DIY lampe



Bilde over er lånt fra Pinterest


Heisann alle sammen

Eg fant nåke gøy inne på pinterest eine dagen og på lørdagen bare måtte eg kasta eg meg på og prøva lage det... planke/ rekved lamper - eg hadde ikke oppheng som dei hadde der men eg valgte ein litt anderledes løysning på det  man tar det man har *ler*

Så eg sprang rundt i huset og leita etter det eg ville trenge ....






det eg fant og såm eg trengte var då :

to plankebiter
Litt drivved beis, samt ein svamp te beisa med,
litt metall ...hmmm, *vett ikke ka da heite eg *ler*
men sånn te skru fast norgesglassene med hvertfall ... 1 avbitertang
2 norgesglass -  medium størrelse valgte eg
4 skruer og skumaskin
2 ledlys lenker






Ledlys lenkene kjøpte eg på europris her nede  - der eg julepynten starta og komme inn - og prisen på desssa va kun 39,- stykk og det må seies og vere veeeldig hyggelige priser eller ?





skal ha dekor på glasset men eg må nett finna utav KA eg ska ha der - eg e litt luren  op og ha røde juleban  rundt der nå til jul - eller mulig sølvband...hmm, eg har ikke bestemt meg så ergo ser dei sånn ut akkurat nå i ksrivende stund *ler* 





Dei lyser kjempegodt opp og dei e veldig dekorative  på den hvite veggen eg hadde der - hmm, men eg skal laga ein til , men då med ein litt anderledes vri på den - ska bruka ein lang rekvedplanke - men eg må då altså få tak i fleire medium norgesglass - eg har rikelig med norgesglass men dei e så ufattelig store jo *ler*  får vera måte på ka eg skal lysa opp - den eg ska laga no den skal eg ha i yttergangen tenker eg....



1 kommentar:

  1. Kjempeflotte lykter!!
    Det metallbåndet tror jeg heter patentbånd:)
    Jeg lagde slike lykter i fjor og brukte da ei stor slangeklemme
    rundt glasset - man tar hva man har:))
    Dine lykter var iallefall knallfine!
    Ha en fin fin kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails